iCloud leeg en toch vol

Situatie:
iCloud 50 GB opslag, geeft aan in "beheer opslag" dat 44,7 GB wordt gebruikt door "Andere documenten" van Apple inc. Als ik op "verwijder gegevens klik" gebeurt er niets en blijft 44,7 GB in gebruik.

Ik heb zo ongeveer alles was ik kan verzinnen verwijderd: boeken, documenten (iCloud drive is leeg) en praktisch alles staat uitgevinkt (o.a. mail, noties, desktop, berichten, siri, iMovie etc. en zelfs iCloud drive heb ik uitgeschakeld). Van foto's wordt alleen 2,2 MB aan fotostream gedeeld. Ook de iCloud backup van m'n iPhone en iPads heb ik uitgeschakeld en bestaande backups zijn verwijderd.

Vraag:
Hoe krijg ik die 44,7 GB weg? (en wat is het?)
(en waarom staat Apple Books er twee keer in?)

kan iemand mij verder helpen?


Reacties

  • De iCloud Drive is 44,7 GB groot en dit kan ook bestanden zijn die je via een computer opsla in de iCloud. Heb je een computer, Mac of Windows, waar iCloud op staat en ingesteld is?

    Je kunt via iCloud.com op een computer of via de app de iCloud Drive app zien wat er in de iCloud Drive is opgeslagen.

    https://www.appletips.nl/wat-is-icloud-drive-en-wat-kun-je-ermee/
  • Dank je voor je input.

    Ja ik heb een iMac, maar ook daar staat zo goed als alles uitgevinkt:

  • De iCloud opslag kun je dan via iCloud.com bekijken en daar legen.
    Wanneer je de sync op de mac uitzet verdwijnt niet gelijk alles uit de iCloud drive.
  • Heb nog wat (8) foto's handmatig verwijderd van iCloud. Maar eigenlijk waren alle mappen in iCloud al leeg. De vraag blijft wat zijn die 45,32 GB aan apple documenten en hoe kom ik er vanaf?

    Het viel me al langer op dat iCloud structureel op 4,38 GB beschikbaar stond. Ongeacht wat ik toevoegde of verwijderde.

    Bijzonder dat een wel buttons hebben met "herstel" maar geen buttons met verwijder alle verwijderde bestanden. (en bijzonder dat als ik het synchroniseren van boeken uitschakel ook alle boeken uit mijn boeken app op de desktop verdwijnen, terwijl die juist de bron waren voor iCloud.)
  • ... Maar kort gezegd... er viel niet of nauwelijks iets te legen via iCloud.com...
  • Waneer je in de recente items kijk, als de iCloud drive open staat dit rechts onder, is deze ook leeg?
  • de recent verwijderde items is inderdaad ook leeg.



  • Er moet toch nog ergens een 'prullenbak' zijn waar de bestanden in staan, ik weet alleen niet waar, misschien dat er andere zijn die je kunnen helpen.
  • Ik hoop het. Dank je tot zo ver.

    Ik had me ook al helemaal suf gezocht naar een prullenbak.... maar helaas.

    Dus als iemand anders een idee heeft: ik hoor het graag!
  • Bel Apple, volgens mij heb je gedaan wat je kon doen. Misschien is er een technisch probleem met jouw iCloud.
  • Bedankt voor de hint Kor. Apple had uiteindelijk de oplossing. Het gesprek heeft bijna 1 uur geduurd, de eerste lijn kon het niet oplossen, maar de adviseur in de 2e lijn had uiteindelijk de beschikking over de juiste knop om de berekening van de grootte te resetten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.