het verwijderen van een usb device

Ik heb een fiets GPS aangeschaft en sluit deze aan op de mac om er mijn GPX routes op te plaatsen. Nadat ik dit gedaan heb wil ik de device verwijderen door in de Finder te klikken op het pijltje met streep onder om deze device veilig te verwijderen. De device verdwijnt eventjes uit de kolom maar in een seconde staat hij daar weer. Hoe vaak ik ook klik, hij blijft terug keren. Als ik mijn device afsluit krijg ik dan de melding dat mijn device niet veilig is verwijderd.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

dank
Pascal

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat komt omdat het GPS toestel niet volledig compatibel is met de USB-normen. Met Garmin GPS toestellen heb ik dat probleem in ieder geval niet.
  • en is dit een probleem denk je? Het gaat om een Navman toestel. Kan ik dan gewoon de kabel verwijderen of toestel uitschakelen en mij van die melding negeren?
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik denk niet dat het een probleem is om het toestel te verwijderen. Probeer eerst nog eens door het icoon van het toestel in de prullenbak te slepen.
  • Neen ook het slepen van de iconen naar de prullenmand geven hetzelfde probleem. Iconen verdwijnen, maar verschijnen kort nadien terug op mijn bureaublad
Log In of Registreer om te reageren.