krijg melding U bent niet verbonden met internet

De iPhone SE krijgt onderweg Frankrijk in wagen deze melding. Alhoewel WiFi en mobiel netwerk aanstaat. En ik met m’n iPhone 8 er naast zit wel op internet kan.
Op te lossen ?
Ook vind ik het raar dat we beide niet dezelfde provider zien.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    June 2019 aangepast
    Wi-Fi zal onderweg in de auto wel niet werken. Dat de ene iPhone dat probleem heeft ligt aan het feit.... dat er verschillende providers gebruikt worden. Een provider heeft misschien wat moeilijkheden met het Internet.

    Het is geen wetmatigheid dat twee mobiele telefoons automatisch dezelfde provider kiezen. Dat is volkomen willekeurig (in functie van de ontvangen veldsterkte). Als je toch op beide iPhones dezelfde provider wil moet je die manueel kiezen.
  • June 2019 aangepast
    @timosha ok, bedankt vr de info.
    Had ff een helder moment, iPhone SE uitgeschakeld en terug opgezet. Nu terug internet, ligt het hieraan of toeval. 😉😎
    Hoe kan je dan handmatig een provider kiezen ?
    Ik zie bij mobiel netwerkselectie enkel automatisch staan
  • June 2019 aangepast
    Om handmatig een ander netwerk te kiezen.
    Ga naar het Startscherm.
    Kies Instellingen.
    Kies Aanbieder.
    Schakel Automatisch uit.
    De Apple iPhone SE zoekt automatisch naar beschikbare netwerken.
    Kies het gewenste netwerk.
    De Apple iPhone SE is aangemeld bij het gekozen netwerk.
    Keer terug naar het Startscherm.
  • @Albert84
    Ha ok,bedankt.
    Had toen al wel eens die automatisch uitgeschakeld maar wieltje bleef draaien ( in buitenland onderweg) en dacht best misschien niet ok en terug op auto gezet. Waarschijnlijk niet al te beste verbinding gehad toen. Maar zat dan blijkbaar in de goei richting.
    Nog een fijn weekend
  • @IngridVD
    We zijn er om elkaar te helpen.
    Duidelijk dat je in de goede richting zat!
    Bedankt, voor jou ook nog een fijn weekend.
Log In of Registreer om te reageren.