Volgorde synchroniseren iPhone <-> iCloud

Hallo,
Wat is de volgorde van synchroniseren van iPhone <-> iCloud? Ik heb een hoop foto's van de iPhone verwijderd, die nog wel in iCloud staan. Wat gebeurt er als ik de synchronisatie weer aan zet? Worden de overtollige foto's van de iCloud verwijderd of worden die weer op de iPhone gezet?
Vast dank! Groet

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als je weer synchroniseert worden de foto's uit iCloud verwijderd en ook uit alle andere toestellen die met de iCloud Fotobibliotheek synchroniseren.
  • Bedankt Timosha. Helder, zoiets dacht ik ook. Mijn idee is eigenlijk om iCloud als opslagruimte voor alle foto's te gebruiken en de iPhone (ongeveer) leeg te houden. Dan is synchronisatie dus geen goede optie, vermoedelijk. Is er een 'workaround' voor mijn wens?
  • timoshatimosha    Moderator
    iCloud is in eerste instantie een synchronisatie mechanisme. Misschien moet je iets als Dropbox of zoiets gebruiken. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
  • Ja, ergens een opslag regelen is het punt niet. Dropbox, Google Drive, Stack en dus ook iCloud heb ik allemaal. Het gaat mij dus om het meest handige mechanisme om zonder veel rompslomp, liefst automatisch, de foto's van de iPhone te uploaden en daarna de iPhone leeg te maken. Dank voor het meedenken!
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat kan met iCloud Fotostream. Dan wordt er niets gesynchroniseerd maar dan moet je wel de iCloud Fotobibliotheek uitschakelen.
  • Fijn om dit te lezen. Dit was mij niet bekend. Ik ga ermee aan de slag. Thanks!
Log In of Registreer om te reageren.