geïmporteerde videos spelen plots niet meer af

Beste

Ik tracht al men foto's/video's te sorteren en nu kan ik mijn geïmporteerde video's niet meer afspelen. bij de bestanden staat ' m4v ' en een neerwaartse pijl met de grootte van het bestand naast. de vraag is duidelijk, hoe los ik dit op :)

Betreft een macbook air macOS 10.13.6 video's zijn geïmporteerd vanuit iPhone en werkten eerst prima.

Mvg
Nicolas

Reacties

  • June 2019 aangepast
    nu kan ik mijn geïmporteerde video's niet meer afspelen. bij de bestanden staat ' m4v '


    Afhankelijk van hoe hebt je de video’s geïmporteerd vanaf de Mac?
    Als je de iPhone aan de Mac aansluit en Fotolader opstart (wellicht start Fotolader automatisch op), dan kunt je foto’s & (zelfgemaakte) video’s importeren.
    De video-bestanden zijn dan .mov, en geen m4v.

    Wat is m4v bestand?
    M4V lijkt eigenlijk heel veel op het MP4 formaat, met als enig groot verschil dat M4V bestanden worden beschermd door Apple’s FairPlay DRM auteursrecht. M4V bestanden kunnen alleen worden afgespeeld op computers die geauthoriseerd zijn (via iTunes) om de video aan te schaffen.
  • bedankt, heb ondertussen hulp gehad via chatsupport. blijkt dat ze in de foto's app gewoon kunnen worden afgespeeld. ze stonden in mappen op bureaublad...
  • Goed om te horen dat het probleem is opgelost.
    Dan kan Timosha dit topic sluiten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.