macOS: Flikkerend beelscherm na het 'uit sluimerstand' komen.

June 2019 aangepast in Hardware problemen
Hallo,
Sinds enkele dagen heb ik problemen met een flikkerend beeldscherm wanneer de Mac uit zijn sluimerstand wordt gehaald. Wanneer ik dan terug de Mac opstart is het probleem verholpen. Mac staat ingesteld op donkere modus De Mac zet ik 's avonds definitief uit. De Mac staat de hele dag aan, gaat wel na enkele minuten in sluimerstand en als ik dan terug aan de Mac wil,krijg ik het probleem na de sluimerstand te hebben opgegeven, ik moet dan terug overgaan tot een 'herstart' en dan lijkt het probleem van de baan.... Is er een expert in de zaal???? Dank bij voorbaat!!!!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens een hardware test uitvoeren?
    https://www.appletips.nl/apple-hardware-test/
    en het resultaat delen.
  • Jawel, reeds gedaan, er werden geen problemen gevonden...
  • QuintenQuinten    Moderator
    En dit blijft voordurend? Of is na enkele seconden gedaan.

    Kan je alvast eens in systeemvoorkeuren ▸ Energiestand ▸ Schakel harde schijven in sluimerstand indien mogelijk uitschakelen.
  • Ik heb er eenvoudigweg een schermbeveiliging op geplaatst en raar maar waar, sindsdien geen last meer gehad van 'flikkerend beeldscherm'. De harde schijven in sluimerstand, schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang, de 'power nap' ingeschakeld. Het bureaublad staat op Mojave (donker, stilstaand), de schermbeveiliging begint nu in 'lijnvorm' na 10 minuten. Dit wordt nu allemaal reeds enkele dagen toegepast en geen 'problemen' meer. Ik plaats dit hier om gebruikers die hetzelfde zouden hebben om deze eventueel te helpen. Allleszins bedankt voor jullie suggesties.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leuk dat het is opgelost, Filidoor. Ik heb je titel kort aangepast zodat het gemakkelijker te vinden is via Google. Bij deze is de discussie dan ook gesloten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.