Icoon verdwenen en verkeerd standaardprogramma

June 2019 aangepast in Algemeen
Mijn Rar-files hadden altijd een speciaal icoon (standaard), maar die is opeens verdwenen. Hoe kan ik die nu terug zetten. Ik heb al gegoogled en gekeken, maar tot nu toe de oplossing niet gevonden. Ik heb geprobeerd op cmd+i te klikken en dan bovenin de icoon probereen te deleten, maar dat doet niets. Zeker simpele oplossing, maar ik vind het even niet, dus graag hulp! De RAR-file is gekoppelt aan YACReader (Comicreader) opeens en dat is fout. Ik heb het veranderdt dat UnArchiver het document moet openen, als standaard-programma, maar ook dat helpt niet----







vr.groet,


Martin

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    een applicatie die het bestand kan gebruiken kan een bepaald icoon aan een bestandstype toekennen. Het kan dus zijn door het verwijderen van dat programma of door een andere applicatie die het overschrijft dat het bestandsicoon is verdwenen. het beste is dat je de applicatie die je zal gebruiken voor de RAR te openen eens verwijderd en opnieuw als laatste installeert.
  • Dank voor je reactie @Quinten. Ik heb The Unarchiver-app verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. De rar-documenten aan "the unarchiver" gekoppeld, maar helaas geen icoon-verandering. Mijn Rar-files zien er nu zo uit:


    In plaats van:



    Hoe krijg ik die weer terug???



  • Niemand ???? :'( :'(
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je zal het manueel moeten doen.

    In dit oud artikel staat uitgelegd hoe je een icoon van een bestandstype aanpast.
    https://www.appletips.nl/icons-info/
Log In of Registreer om te reageren.