Verwijderde mappen in iCloud keren steeds terug

Wie weet raad?
Op mijn windows 10 PC heb ik de iCloud software staan en dat werkt verder goed. Alleen probeer ik al een tijd om bepaalde, zelf door mij aangemaakte mappen in iCloud te verwijderen maar ze komen meestal na een dag automatisch weer terug in iCloud, ondanks dat ik ze ook definitief verwijder. Alle manieren geprobeerd om ze te verwijderen zoals via de PC zelf, op iCloud, via mijn iPhone Max, en via mijn iPad. Op het moment dat ik ze ergens verwijder zijn ze inderdaad weg op alle apparaten en daarna doe ik definitief verwijderen in de prullemand. En de volgende dag staan ze er gewoon weer in, waar ik ze in 1e instantie heb verwijderd. Zie ik wellicht iets over het hoodf? Vast bedankt.

Reacties

  • En als je de map via shift + delete (op de PC) verwijder zonder dat deze in de prullenbak komt, komt de map dan ook terug?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je aangeven welke mappen dit zijn? Zijn dit de standaard mappen, die kan je niet verwijderen. Als je naar iCloud.com surft kan je daar alleszins zelf aangemaakte mappen verwijderen.
  • Volgens mij heeft TS het over:

    ‘zelf door mij aangemaakte mappen in iCloud te verwijderen maar ze komen meestal na een dag automatisch weer terug in iCloud
  • @jemmie: ook dan komt de map gewoon weer terug.
    @quinten: jemmie geeft inderdaad al aan dat ik praat over zelf aangemaakte mappen want inderdaad zijn standaard mappen niet te verwijderen. Maar ik zal je een voorbeeld geven: Map: administratie komt gewoon terug als: administratie(1) map: pensioen komt terug als pensioen(1) Map: muziek komt terug als muziek(1)
    Genoemde mappen zijn eerder door mijzelf aangemaakt.
    Beiden vast bedankt voor de reacties.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zie mijn antwoord als oplossing: Verwijderen via de website van iCloud.com
  • Zijn de folders leeg als je ze verwijder?
  • @Quinten: heb jij hier wellicht een link van, want via paste/copie in de zoekbalk kom ik dit nergens tegen.
    @jemmie: alles staat gewoon in de folders zoals ik ze verwijderd heb, dus niet leeg.
    Afgelopen zondag heb ik weer dezelfde bestanden en mappen verwijderd via de website, 9 in totaal maar deze keer in de map recent verwijderd laten staan. Tot nu toe niks retour, wellicht zit daar het probleem en moet ik gewoon wachten tot dat ze vanzelf worden verwijderd en niet zoals eerst altijd meteen handmatig definitief verwijderen. Als dit het probleem is zal ik het laten weten voor het geval anderen er mee te maken krijgen.
  • @Quinten: dank voor je link, uiteraard had ik die wel maar ik dacht eerst dat het om een redactioneel gegeven ging. Inmiddels is het zo dat sinds ik alles in recent verwijderd laat staan, dat het niet terug keert in de mappen waar het is verwijdert. Het probleem lijkt dus te zitten in het handmatig verwijderen uit recent verwijderd. Laat het nu staan tot het automatisch gebeurd. Bedankt voor jullie ondersteuning.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Mocht het toch niet werken, dan kan je best Apple Support bellen. Zij kunnen altijd helpen met iCloud.
  • Probleem al een tijdje terug opgelost en voor degene die dit ook tegen komt: Bij gebruik van iCloud op je Windows PC staan er ook een paar mappen zoals downloads, uploads enz. In diezelfde map verschijnt ook de map Prullenmand, waar ook alle verwijderde bestanden van iCloud in terecht komen. Normaal gesproken is deze map niet zichtbaar. Deze wordt pas zichtbaar als je in de balk Beeld aanklikt en dan verborgen items aanvinkt. Ook moet er daadwerkelijk iets verwijderd zijn in iCloud, anders wordt Prullenmand niet zichtbaar op de PC. Mij is gebleken dat bij voorgoed verwijderen via iCloud zelf, de (verborgen) prullenmand op je PC niet wordt geleegd, waardoor de items hierin weer automatisch worden ge-upload naar iCloud. Zodra je de in 1e instantie verborgen prullenmand op de PC hebt geleegd, dan komt er niks meer terug.
Log In of Registreer om te reageren.