inkomende doorgestuurde mails (outlook) of andere mails komen rechtstreeks in de prullenmand

sinds kort komen er geregeld mails ineens in de prullenmand terecht.

Mac OS High Sierra versie 10.13.6
nu sinds april 2019 Telenet provider.

Hoe kan ik dit voorkomen, waar kan/moet ik dit aanpassen ?


Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je regels ingesteld die dit veroorzaken?
  • May 2019 aangepast
    @timosha
    ik heb wel regels ingesteld voor spam- en phishing mails maar niet voor deze email adressen.
    sorry had dit er moeten bijzetten.
  • May 2019 aangepast
    @timosha het is vooral de doorgestuurde e-mails van een outlook mail adres
  • Het is dan toch waarschijnlijk een regel die een ongewenst effect heeft.
    Je kunt het beste de regel opzoeken welke dit veroorzaakt, bijvoorbeeld door de regels een voor een, of per groepje, uit te zetten.
    En vervolgens de regel die dit veroorzaakt te controleren of de verkeerd verwijderde mail niet ook aan de voorwaarde van deze regel voldoet.
  • @jemmie ok ga ik eens uitproberen, zal een hele klus worden. Had ergens ook al die gedacht, maar zie er een beetje tegenop, veel te controleren.
  • May 2019 aangepast
    Schakel de regels dan uit in groepjes, dan kun je de groep verkleinen van regels welke je een voor een moet uitschakelen om de regel te vinden.

    Misschien een, betere, optie om een goede spamfilter aan te schaffen zodat je niet alle mail, handmatig, via regels moet scheiden.
    Spammers kunnen ook technieken gebruiken die niet, of heel moeilijk, zijn te ondervangen met regels.

    Gebruik je de ingebouwde spamfilter van Apple Mail zelf al of biedt je mail provider geen spamfilter aan?
  • @jemmie
    die groepjes ben al aan het uittesten
    Heb er ook al oude uitgegooid.

    nu die spamfilter van Apple bedoel je deze zie afbeelding

    of is er nog iets anders dat ik niet zie/vind ?

    en op m'n Telenet provider gezien dat de antispam en -virus is ingeschakeld.
  • May 2019 aangepast
    dit bericht mag verwijdert worden, ineens terug ok, sorry vr de last


    nu ik een nieuwe regel of bestaande regel wil aanpassen krijg ik nu dit beeld je kan het onderste deel niet meer zien
    bij "worden de volgende taken uitgevoerd" kan je de tekst niet meer zien !!!!


    nu kan ik niets meer toevoegen


Log In of Registreer om te reageren.