waar vind ik lokaal opgeslagen mail op mijn hd (Yosemite)

Weet iemand waar ik mailboxen van macmail kan vinden op een hd? Mijn imac is kapotgegaan ( LCD STUK) ik heb de hd uitgebouwd, die kan ik benaderen door via mijn macbook op de schijf te zoeken. Ik kan alleen nergens de map van de locaal opgeslagen mail en mailboxen benaderen.? Weet iemand raad? groetjes inge

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    In User/Gebruikersnaam ga je naar /Library/Mail/ en dan het hoogste V(nummer)
  • hoi Quinten, dakje voor de snelle reactie
    in de map User/gebruikersnaam staat geen Library of biliotheek map, er staat er wel eentje bij de Shared maar er staat geen Mail map in? En ik kan dus ook geen V.. map vinden? Kan het zijn dat het een verborgen map is? Er word ook geen map zichtbaar met de combinatie shift +ctrl +. of de combinatie shift +cmd +. ik kijk dan vanaf mijn macbook op mijn externe hd van de oude iMac?
  • hoi Quinten ik heb nog even gezocht en 'm gevonden hij was inderdaad verborgen ik heb m gevonden met een stuk uit de macworld via Go > Home of druk op Shift-Command-H.

    Kies vervolgens View > Show View Options of druk op Command-J. Er verschijnt een View-Options-palet met daarin een instelling met de naam Show Library Folder. Schakel deze optie in. Je Library-map is nu meteen zichtbaar. Sluit het View-Options-palet. Daar staat ook de Mail map met in mijn geval de V2 map. ik kan weer bij mijn aangemaakt mail map :smile: dankjewel
  • QuintenQuinten    Moderator
    supper dat je het gevonden hebt.
Log In of Registreer om te reageren.