Paswoord pages document vergeten, kan het document nog worden geopend ?

Hallo,

Onlangs maakte ik een document aan en beveiligde het met een paswoord. Het is een paswoord dat voor mij gebruikelijk is; Helaas krijg ik het maanden nadien niet meer open met dit paswoord. Kan er nog een andere manier worden gevonden om het toch te openen?

alvast bedankt,

André Roosen

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Helaas, dit is niet mogelijk. Dit wachtwoord herstellen, betekend ook het verlies van dit bestand. Apple kan hier ook jou niet bij helpen.
  • MoiMoi
    May 2019 aangepast
    Heb even geen Mac bij de hand, maar kan dit via de Keychain? Bij password staat dan password.pages met de “show password” box.

    Via discussies op Apple:

    Have you tried Opening Utilities, Keychain Access, then under Category click on Passwords? Look for Password.pages. click on it and it should bring up the Attributes/access control. Click SHOW PASSWORD box. Enter your System Password that you use to log on the the machine and it should show you the password.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Moi, het best zet je er ook de bron even bij ;)

    Ik heb dit zelf even uitgetest met een testbestand en dit werkte niet, vermoedelijk door combinatie met iCloud. ik zoek dit de komende dagen eens uit.
  • @Quinten zal ik de volgende keer doen! :)

    Net ook getest met een bestand die ik lokaal heb opgeslagen maar werkt bij mij ook niet. De encryptie de gebruikt wordt is volgens mij 128 AES, dus moeilijk en/of niet te kraken.

    @nepal, wellicht een programma als 1Password gebruiken om voor de zekerheid alle wachtwoorden op de slaan van documenten.
Log In of Registreer om te reageren.