iCal uitnodiging worden verstuurt vanuit een verkeerde afzender

May 2019 aangepast in Algemeen
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een antwoord. Ik kan alleen geen goed platform vinden waar ik mijn vraag kwijt kan en kwam uit eindelijk hier.

het gaat om het volgende: ik gebruik een gedeelde Ical agenda (voornamelijk op de mac), als ik een uitnodig stuur of een ander die lid is van die agenda, verturen de uitnodigen altijd van uit de zelfde gebruiker.

Weet iemand hoe je dat kan veranderen? Iedereen die bij de gedeelde agenda is aangesloten heeft een eigen icloud ID, en heeft daarmee de uitnodiging van de gedeelde agenda bevestigd. Je zou dan verwachten dat ieder vanuit dat account een uitnodiging kan versturen.

ik hoor graag jullie ideeën of oplossingen

Reacties

  • Wat je wilt kan niet. Bij een gedeelde iCal agenda is er één eigenaar. En alles wordt uit naam van die eigenaar gedaan ook al hebben de andere personen toestemming om te schrijven.

    Mocht je dit willen zul je van iCloud agenda’s af moeten en kijken of een andere partij dit wel kan (MS Exchange/Google/Etc).
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2019 aangepast
    @Jozzie

    Even voor de duidelijkheid: iCal bestaat al jaren niet meer. Ik neem aan dat je het over een gedeelde iCloud agenda hebt.

    In een gedeelde iCloud agenda kan elke deelnemer activiteiten aanmaken. Na het aanmaken van een nieuwe activiteit wordt er dan ook een uitnodiging verstuurd. Mijn echtgenote en ik doen dat dagelijks in een gedeelde iCloud agenda. Uiteraard beiden met een eigen iCloud Apple ID.

    Dus, geef aan welke agenda je gebruikt en op welke besturingssystemen.
  • Bij mij werkt dat alleen met de gezinsagenda. Bij andere gedeelde agenda’s heb ik exact hetzelfde als de topic starter. En ik denk dat hij het over het programma iCal heeft!
  • timoshatimosha    Moderator
    Het programma iCal bestaat niet meer sinds OS X 10.8 Mountain Lion (2012).
  • Ical , Agenda, de native agenda app die op de mac zit, nu inderdaad ook via Icloud.

    @timo als je naar je echtgenote een uitnodiging stuurt, wordt die dan uit jouw naam verstuurt? en andersom uit haar naam? is dat een gedeelde agenda of een gezins agenda

    @moi, dank voor je antwoord. is er op de mac geen oplossing voor? degene die de agenda deelt is eigenaar en alle deelnemers versturen uit zijn naam uitnodigingen?
  • timoshatimosha    Moderator
    Als ik in de gedeelde iCloud agenda een uitnodiging verstuur wordt die uit mijn naam verstuurd. En andersom uit haar naam.
  • @Jozzie

    De App heet Agenda sinds 2012, er is nog een hele grote groep die het iCal noemt, ik ook ;-)

    @timosha

    Bij elke gedeelde agenda? Bij mij op iOS doet die dat dus niet, alleen bij de gezinsagenda die aanstaat via gezinsdeling. Op de Mac nog niet getest...
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2019 aangepast
    @Jozzie
    Bij elke gedeelde iCloud agenda! Andere agenda's gebruiken wij niet. Geloof mij maar, meestal weet ik waarover ik praat.

    Ja, en er is waarschijnlijk ook nog een "grote groep" die iWork Appleworks noemt al bestaat dat ook al een eeuwigheid niet meer. Om nog maar te zwijgen van de "groep" die een Apple Watch een iWatch noemt.

    Als al die "hele grote groepen" correcte benamingen/terminologie zouden gebruiken dan weet iedereen waarover het gaat.
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2019 aangepast
    Voor sommigen moet men altijd bewijzen dat vloeibaar water nat is. Ik heb een uitnodiging gestuurd naar de gedeelde iCloud agenda. Mijn vrouw is de eigenaresse van die gedeelde iCloud agenda:







Log In of Registreer om te reageren.