Wat is waarheid: virusscan en die dingen op de Mac of niet?

En ja hoor, we zetten ons Apple verhaal verder: gisteren een MacMini op de kop kunnen tikken...

Zoals bij velen is Windows er met de paplepel ingelepeld. Als toetje kreeg je altijd te horen om het nodige van virusscanners enz te voorzien bij Windows.
Vroeger steeds gehoord dat dit voor de Mac niet nodig is.
Op de MacMini hier staat het laatste beschikbare OS. Is een virusscanner of iets van dat soort nodig?

tnx
Gert

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    April 2019 aangepast
    Als je van mening bent dat de Mac veel te snel is kan je een virusscanner installeren. De Mac wordt dan een stuk trager ;-)

    Ik gebruik sinds 1984 Macs en ben nog nooit een virus tegengekomen. Wat er wel kan gebeuren is dat je een Windowsvirus doorgeeft. Je ontvangt bv. een Windowsvirus met een mail en stuurt de mail door naar een Windowsmens. De Mac zelf is immuun tegen Windowsvirussen.

    Als je regelmatig obscure websites bezoekt of als je de onweerstaanbare drang hebt om op alle knopjes te klikken waar "gratis" op staat kan je wel adware/malware binnenhalen. Dat zijn geen virussen maar ze zijn wel heel vervelend.

    En als je een virusscanner installeert dan raak je daar zo maar niet van af. Die dingen graven zich heel diep in het systeem in. Het lijken soms wel virussen.
  • Dat is duidelijk :smile:
    Nog nooit of te nimmer echt met een Mac gewerkt. Evenveel ervaring dus.

    Ik let wel wat op wat ik op het www doe. Mac is effectief lekker snel, zelfs met zijn 7 jaar ouderdom. heerlijk :smiley:
Log In of Registreer om te reageren.