iPhone geeft een lichte shock?

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe iPhone 7, alleen ik merk dat als ik m oplaad en tegenlijkertijd tegen mn kussen of zet of op mn bed leg, dat ik dan als ik over de behuizing ga een lichte vibratie/shock voel.
Dit gebeurd echt alleen als ik m tegen mijn kussen of deken aanleg, dus iets stoffigs. Na het aan en uitzetten leek het weg te zijn.

Is dat normaal?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is statische elektriciteit die zich ontlaadt. Kussen en/of deken zijn statisch geladen.
  • April 2019 aangepast
    Dankjewel voor het antwoord! Als ik u goed begrijp, is dit dus gewoon een normaal verschijnsel tijdens het opladen van de iPhone in bed?
  • timoshatimosha    Moderator
    Als de luchtvochtigheid in de kamer zeer laag is kan dat gebeuren. Maar een normaal verschijnsel is het niet. Je zou een luchtbevochtiger in de kamer kunnen gebruiken. En ook beddengoed van anti-statisch textiel.
  • Dat komt omdat een lader van een telefoon of een laptop of pad geen "gescheiden voeding" heeft. Daardoor is er altijd een kleine ongevaarlijke lekstroom van een paar mA. En dat geeft afhankelijk van waar het lichaam in contact komt met een muur, vloer of ander geleidend deel een kleine trilling. Het omkeren van de lader kan helpen. Sluit de lader aan via een "scheidingstrafo 230v/230v" en het euvel is weg.
  • April 2019 aangepast
    Dankjulliewel voor de antwoorden. Ik heb er nu een hoesje om gedaan, dus dan voel ik die trilling ook niet meer. Ik verwacht overigens niet dat de luchtvochtigheid te min is op mn kamer, want ik heb mn ramen open staan.
    Verder kan het ook geen kwaad ofzo neem ik aan?
Log In of Registreer om te reageren.