van google drive naar iCloud

Ik heb veel film op mijn google drive staan. Deze is echter via mijn (onderwijs)werkgever. Ik ga daar stoppen en mijn google account zal worden opgeheven. Nu wil ik al mijn films overhevelen naar mijn iCloud. Maar dat lukt niet. Foto's geen probleem, films wel. Ik zie wel een pictogram terug in downloads, maar deze kan ik niet openen

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Die filmbestanden kan je één op één kopiëren van Google Drive naar iCloud Drive. Zorg er wel voor dat je voldoende opslagcapaciteit hebt op iCloud drive. Standaard is dat maar 5 GB (GB = Gigabyte) en daar kunnen niet veel filmbestanden in.
  • Klopt, maar ik wilde eerst een paar bestanden proberen, omdat ik best nog ruimte heb. Maar dan is het misschien beter om toch eerst bij te kopen?
  • Ik heb geprobeerd te kopiëren, maar dit gaat niet. Alleen downloaden wordt als mogelijkheid gegeven door Google drive. cmd+c gaat niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2019 aangepast
    Raar dat kopiëren niet werkt. Ik gebruik niets van Google dus ik denk dat ik je dan ook niet verder kan helpen.
  • Ik heb veel film op mijn google drive staan.

    Hetlijkt erop dat men geen film bestanden kunt downloaden van Google Drive.




    Wel vreemd o:)
  • April 2019 aangepast
    Kies in het eerste Finder-venster Google Drive. Open een tweede Finder-venster en kies iCloud Drive. Sleep video's vanuit de Google Drive naar iCloud Drive. Zo doe ik het al heel lang en werkt perfect. Heeft niets met downloaden te maken maar met uploaden.
  • hoe krijg ik google drive in mijn finder venster? Want die staat er niet. Moet ik iets apart downloaden om die te zien?
  • Gelukt en het kopiëren van de bestanden lukt ook! Hartstikke bedankt!
  • Je moet natuurlijk Google Drive ook eerst installeren dan zie je hem ook in de Finder.


Log In of Registreer om te reageren.