Een iPad naar iTunes synchronisatie vraag.

April 2019 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Als ik mijn iPad Air 1 met iTunes op mijn iMac met systeem 10.14.4 en eerder ook al synchroniseer dan krijg ik steevast de boodschap: iTunes heeft op de iPad 'iPad Air van ........ ......... ' aangeschafte onderdelen aangetroffen die niet aanwezig zijn in de iTunes-bibliotheek. Wil je deze onderdelen van de iPad naar de iTunes-bibliotheek overzetten?

Als je deze aangeschafte onderdelen niet overzet naar je iTunes-bibliotheek, worden ze van de iPad verwijderd.

Dan kan ik aanvinken: Vraag niet opnieuw. Of gewoon doorgaan en op “Zet over” klikken.

Ik durf dat vinkje niet te zetten daar ik er maar niet achter kan komen of dan de Apps of onderdelen zo Apple ze in de waarschuwing noemt in de toekomst dan juist wel of niet automatisch ook overgezet worden of misschien zelfs van mijn iPad verwijderd worden. Ik vind het een domme boodschap. Bij mijn iPhone en eerder bij de iPad en iPhone van mijn vrouw kreeg ik dat nooit. Mijn vrouw synchroniseert nu in de Cloud. Maar ik houd het bij iTunes, doch wil hier graag zekerheid over hebben. Wie heeft het antwoord?

Reacties

  • Ik vind het een domme boodschap.

    In de eerste plaats het is géén domme boodschap!.

    de boodschap: iTunes heeft op de iPad 'iPad Air van ........ ......... ' aangeschafte onderdelen aangetroffen die niet aanwezig zijn in de iTunes-bibliotheek. Wil je deze onderdelen van de iPad naar de iTunes-bibliotheek overzetten?

    Voorheen sluiten we iPad/iPhone/iPod aan de Mac >> iTunes, en gaan we vervolgens apps downloaden en/of kopen.
    De laatste jaren kunnen we rechtstreeks vanaf een iDevice apps downloaden/aanschaffen.

    Die boodschap zegt eigenlijk dat je ooit apps rechtreeks vanaf de iPad Air hebt gedownload/gekocht, dus zonder tussenkomst van de Mac.
    Die apps zijn dan niet aanwezig in de iTunes-bibliotheek op je Mac.

    Als je deze aangeschafte onderdelen niet overzet naar je iTunes-bibliotheek, worden ze van de iPad verwijderd.

    Nee.

    Dan kan ik aanvinken: Vraag niet opnieuw. Of gewoon doorgaan en op “Zet over” klikken.

    Ik zou op ‘Zet over’ klikken, dan worden dia apps ook opgeslagen in de iTunes-bibliotheek op je Mac.
  • Ik vind het een aardig goede uitleg. Dat had ik er niet in gezien. Logisch als je het zo bekijkt.

    Toch blijft het vreemd dat er gevraagd blijft worden of ik ze, die al ik eerder via de Mac aanschafte en ik weet niet hoe vaak al overgezet zijn weer over wil zetten, dat is inmiddels al honderden keren gedaan, daar ik elke keer mijn toestemming gaf om ze over te zetten. Dus is het gek dat als ik het nu niet weer specifiek toesta, ze verwijdert zouden gaan worden. Zou het niet eerder juist om de nieuwe op de iPad gedownloade Apps gaan? Inplaats van de oudere dus? Maar waarom zouden ze die dan willen verwijderen, gek is dat je natuurlijk helemaal niets verwijdert wil hebben. En wat gebeurd er als ik dat vakje aanvink? Nu laat ik het altijd onaangeroerd, maar ik vind het wel een vervelende vraag. Verder zijn al de apps ooit van mijn iMac uit de map "Mobile Applications" weggegooid omdat die niet meer nodig waren en daar zie je nu ook niets meer terug. Verder bedacht ik, dat ik nog drie oudere Apps welke niet meer ondersteund worden toch nog op de iPad heb laten staan, ik heb er dus ook noodgedwongen honderden 32 bits gewist, maar dit waren dure en ik hoopte altijd dat die nog weer een update zouden bekomen, misschien is dat de oorzaak dacht ik dus naar aanleiding van uw antwoord, maar dat kan het ook weer niet zijn, want op mijn iPhone heb ik die paar ook bewaard en daar heb ik dit probleempje niet. Ik begrijp nu dat ik het wel ongeveer in jouw uitleg moet zoeken, maar 100% duidelijk is het dus nog niet. Het lijkt erop dat de Apps eigenlijk nooit meer overgezet worden naar de Mac. Of in één geheim bestand terecht komen, niet meer naar de map "Mobile Applications” in elk geval. In elk geval waardeer ik de geboden hulp en uitleg echt.
  • Het gaat inderdaad om nieuwe gedowload/aangeschafte apps, excuus voor de misverstand.

    ik weet niet hoe vaak al overgezet zijn weer over wil zetten, dat is inmiddels al honderden keren gedaan, daar ik elke keer mijn toestemming gaf om ze over te zetten.

    Plaatst een vinkje bij Vraag niet opnieuw als je zeker weet.

    Dus is het gek dat als ik het nu niet weer specifiek toesta, ze verwijdert zouden gaan worden.

    Maar waarom zouden ze die dan willen verwijderen, gek is dat je natuurlijk helemaal niets verwijdert wil hebben.

    Niets wordt verwijderd van de iPad, ook als je klikt op Vraag niet opnieuw of Gewoon doorgaan.
    Maar dan worden die apps niet in de iTunes-bibliotheek op je Mac opgeslagen.

    En wat gebeurd er als ik dat vakje aanvink?

    Maak een schermafbeelding van en plaatst hier in het volgend bericht, ik weet niet om welk vakje je bedoeld.

    Verder zijn al de apps ooit van mijn iMac uit de map "Mobile Applications" weggegooid omdat die niet meer nodig waren en daar zie je nu ook niets meer terug.


    Dat is prima, oudere apps worden ook niet meer geüpdatet.

    dat ik nog drie oudere Apps welke niet meer ondersteund worden toch nog op de iPad heb laten staan, ik heb er dus ook noodgedwongen honderden 32 bits gewist, maar dit waren dure en ik hoopte altijd dat die nog weer een update zouden bekomen, misschien is dat de oorzaak dacht ik


    Dat is mogelijk, maar zeker weet ik niet. Je zou aan de 'uitgever' van die apps kuunen vragen; of ze een antwoord geven dat is afwachten, uit fatsoen zouden ze dat wel doen :)
    Ik dacht dat we alle apps aankopen van iTunes Store/App Store ‘altijd’ terug kunnen downloaden; we moeten wel inloggen, dan naar Aankoop geschiedenis gaan (of zo iets).

    Het lijkt erop dat de Apps eigenlijk nooit meer overgezet worden naar de Mac.

    Dan komt hoogstwaarschijnlijk dat van de iPad ‘al een tijdje’ geen back-up is gemaakt op de Mac, klopt dat?

    Hoef geen u te zeggen hoor, gewoon je/jij klinkt ook prima.
  • April 2019 aangepast
    Nee dat klopt niet. Ik backup al jaar en dag gemiddeld 2x per week. Verder is er iets veranderd voorheen zaten die Apps in de eerder aangegeven map. Maar er kwam een keer een verandering waarna je die Apps niet meer vanaf je Mac terugzet bij een herstel of backup terugzetting, maar dat ze dan vanaf Apple’s server bij de AppStore gedownload worden. Dus ik denk dat ze niet eens meer echt op je Mac gebackupt worden maar alleen d.m.v. een verwijzing erheen. Verder zijn de Apps welke ik niet kwijt wilde redelijk dure apps geweest zoals o/a "Photogene" en "Labelbox" met soms ook een flink aantal in App aankopen, maar daar zijn geen 64 bits uitvoeringen van gemaakt. Eigenlijk schandalig ik heb zo best heel veel betaalde Apps moeten verwijderen. Ik zal later een screendump posten.
  • Verder zijn de Apps welke ik niet kwijt wilde redelijk dure apps geweest zoals o/a "Photogene" en "Labelbox" met soms ook een flink aantal in App aankopen, maar daar zijn geen 64 bits uitvoeringen van gemaakt. Eigenlijk schandalig ik heb zo best heel veel betaalde Apps moeten verwijderen. Ik zal later een screendump posten.

    Daar kunnen we (als gebruikers) niets aan doen / niet helpen; je moet bij de apps leverancier zijn en/of bij Apple.
    Je bent niet de enige in die situatie.
    Zulke gevallen gebeurd ook bij Mac en/of Windows computer, bij een upgrade van het OS onder andere of een update van de app zelf.


  • Ik klaag ook niet echt. Ik gaf het aan als mogelijk reden. En de screendump zal niet van die apps zijn, maar van het aankruisvakje. Alleen momenteel geen tijd gelegenheid.
  • April 2019 aangepast
    Ik had hier een schermafbeelding geplaatst, maar wilde hem verwijderen daar ik hem nog wat wilde aanpassen, doch zag geen mogelijkheid, anders dan de link te verwijderen en deze tekst te typen. Ik zie ook (nog niet) hoe ik deze reactie kan wissen. Vreemd, kan zo te zien het alleen bewerken.
  • Aan de Genius moderator.
    Ik kon niet ontdekken hoe ik mijn boodschap snel kenbaar kon maken, vandaar even zo.
    Ik denk dat er sprake is van een hack want ik kan mij niet voorstellen dat zie de afbeelding dit op waarheid berust en van jullie afkomt. Het lijkt echt iets van Phissing, tussen de vraag en antwoorden van mijn Genius posting. Zie de bijlage ik hoop jullie hiermee te helpen, maar ik heb beperkte tijd dus kan geen tijd meer besteden voor het zoeken naar een alternatieve manier. En jullie kijken hier frequent. Ik plaats hierachter aan een scherm afbeelding.
  • Ik denk dat er sprake is van een hack want ik kan mij niet voorstellen dat zie de afbeelding dit op waarheid berust en van jullie afkomt.

    NEEN, het is geen hack en komt ook niet van dit forum.
    AdGuard en Crystal installeren.
    Ik heb tenminste beide op al mijn iDevice geïnstalleerd, werkt perfect.
  • Komt niet van dit Forum. Wel degelijk je ziet toch stukjes van mijn posting erbij. Het is een schermopname van dit blog. Waar ik nu ook schrijf.
  • @SimonG
    Het is maar net waar je je druk om maakt.
    Wat dacht je ervan dat een site reclame nodig heeft om te bestaan...
    Als Appletips een totaal reclamevrije site wil, zullen ze in de buidel moeten tasten.
    Waarom zouden ze. Zo werkt de site ook prima.
    Wat je ziet, is normaal. Er zijn tig sites, die dat hebben.
  • Als je goed kijkt is het geen reclame maar zie je dat ik een mogelijke prijs heb gewonnen. Dat is onzin AH geeft geen cadeautjes aan een Genius lid. Of er moet na het aanklikken nog wat gepresteerd worden. Maar het riekt naar iets dat hier niet hoort. Alleen de moderator kan hier uitsluitsel in geven denk ik zo. Het zou fijn zijn als ik het mis had. Maar iets waarschuwt mij er niet op te klikken.
Log In of Registreer om te reageren.