Ik wil niet anoniem gebeld worden

April 2019 aangepast in iOS 12
Hoe kan ik voorkomen dat iemand die mij anoniem belt, doorkomt. Ik wil het liefst dan dat er geen contact tussen mij en die persoon tot stand komt.

Steven21

Reacties

  • April 2019 aangepast
    Steven,
    wie weet hier de oplossing.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201229
    https://www.appletips.nl/anoniem-bellen-iphone/
    maar kijk uit want een ziekenhuis komt vaak ook als anoniem binnen en dit kan wel eens belangrijk zijn.
    groetjes frank
  • timoshatimosha    Moderator
    In iOS is het (nog) niet mogelijk om anonieme bellers te blokkeren.
  • April 2019 aangepast
    Wat belachelijk om anonieme bellers te (willen) blokkeren. Ik zend nooit mijn ID mee, maar ik maak mijzelf bij het begin van een gesprek bekend. Je hoort snel genoeg of het wel of niet zuivere koffie is. Dat ik mijn ID niet mee zend zijn wel goede redenen voor, niet iedereen heeft kwaad in de zin en daar ben jezelf bij. Dit is geen oplossing voor je probleem, maar ik wilde het toch even kwijt.
  • timoshatimosha    Moderator
    @SimonG

    Wat belachelijk om anonieme bellers te (willen) blokkeren.


    Gelieve de mening van andere forumleden niet "belachelijk" te noemen. Het is niet omdat de TS een andere mening heeft over anonieme bellers dan jij dat hij belachelijk is.
  • April 2019 aangepast
    Ik wil niemand beledigen en begrijp de boodschap, doch ik vind de persoon niet belachelijk, maar het feit anonieme bellers te blokkeren. Je geeft ermee aan dat je die niet vertrouwd, niet serieus neemt en stigmatiseert ze op voorhand, dat is iets dat mij nu min of meer werd verweten terwijl ik het niet zo bedoelde, niet op de persoon, maar het feit. Het geschreven woord is altijd gevaarlijk, hoe wordt het namelijk bedoeld en hoe geïnterpreteerd. Daarbij wilde ik er ook een ander licht op laten schijnen want ik hoor het wel meer dat men anonieme bellers niet opneemt, dat vind ik kort door de bocht. Verder denk ik ook dat het hier niet de bedoeling is om over zoiets verder te discussiëren, hier gaat het om elkaar te helpen toch. Dus mijn opmerkingen mag u desgewenst ook wissen al geeft het de mensen die er net zo over denken, misschien een andere kijk. En is er behoefte om er toch nog over door te discussiëren dan mag men mij ook mailen naar: maasdam @ quicknet . nl
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2019 aangepast
    Ik denk niet dat het bedoeling was van @steven21 om hier een debat te beginnen over zijn mening betreffende anonieme bellers. De titel van het topic is duidelijk: de TS wil niet anoniem gebeld worden. Op die vraag heeft hij een antwoord gekregen.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.