Hoe bewerkte foto's in Photoshop opslaan....

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb een vraag. Geen idee welke Categorie ik hem moest plaatsen.....Heb sinds kort een imac ( heel blij mee), maar na het bewerken in photoshop van mijn foto,s gaat het mis.
Ik gebruik opslaan als...en dan weet ik niet welke optie ik het beste kan kiezen.....vind ze nu soms helemaal niet terug en als ik ze wel zie kan ik ze niet gebruiken als ik ze zou willen laten afdrukken....
Ik hoop dat er iemand is die mijn vraag begrijpt vind het lastig om het goed uit te leggen, heb al een paar dagen gezocht op het net en toen kwam ik dit tegen..... Hopelijk is er iemand die het mij kan uitleggen.

Reacties

  • Opslaan als is ok... maar kijk in het dialoog venster wat je krijgt als je voor opslaan als kiest, waar je je foto’s, opslaat. Bijv. in een map op je Bureaublad.
    Wat voor bestand je kiest bij opslaan als.. hangt bijv. af wat je met de foto wilt doen.
    Als je hem zelf af wilt drukken of laten drukken kun je kiezen voor jpg, en dan hoogste kwaliteit, of tiff. Je zegt dat je de foto’S niet kunt gebruiken... dat is een beetje vaag om daar een antwoord op te geven helaas
  • Bedankt voor je reactie in ieder geval
    Met niet gebruiken bedoel ik....het bestand blijft licht grijs en kan ik niet aan klikken....
    Ja ik "kijk" waar ik ze opsla....en probeer soms maar wat. Ik doe dan afbeeldingen, met behoud van de lagen die ik bewerkt heb in photoshop en doe ook JPG....
    Ik zie ze vaak wel in finder bij al mijn bestanden....maar dan kan ik ze ook niet gebruiken,zie hier boven.
    Heb geen idee of dat het kan maar ik zou ze ook graag gelijk in de betreffende map willen hebben in iphoto.....hopelijk omschrijf ik het een beetje goed...
    Imac,Iphoto is geheel nieuw voor mij. Heb altijd gewerkt met windows en dan afbeeldingen.
  • Je zou via Bestand --> opslaan als een formaat moeten kunnen kiezen waarin je de afbeelding opslaat. Dat zou niet grijs moeten zijn.

    Mogelijke oplossing 1: Heb je Photoshop wel geactiveerd? Als je dat niet hebt gedaan dan is dat de oplossing.

    Mogelijke oplossing 2: Staat de afbeelding in 32 bits modus? Zet deze dan om naar 8 of 16 bits, via afbeelding --> modus (image --> mode)
  • Bedankt voor je reactie. Beetje laat....
    Ik heb het probleem nog steeds niet kunnen oplossen
    Ben vanmiddag weer bezig geweest...wilde kerstkaarten maken
    Heb veel foto,s maar kan er een paar gebruiken de rest kan ik niet meer aanklikken,
    niet in finder,i-photo....
    Heb echt geen idee. Ik ga zeker ook nog eens jou tips nakijken.....
  • Het gaat over foto,s die ik bewerkt heb in photoshop
    Weet niet of ik dat al duidelijk beschreven had...
  • Ehhh nog een vraagje photoshop geactiveerd???
    Heb geen idee wat je bedoelt....
  • November 2013 aangepast
    Welke Photoshop bedoel je, Wilma?
    Die in : voorvertoning (bovenbalk als je de foto opent) > extra > pas kleur aan of pas grootte aan.
    Of in iPhoto? In iPhoto pas je de foto aan en dan ga je terug naar de map waar hij instond. Dan is de aanpassing toegepast. Daar kan je trouwens altijd terug naar het origineel, die onthoudt iPhoto. De aangepaste foto sleep ik meestal eerst naar de startpagina en besluit daarna pas waar ik hem definitief opsla. Ik bewaar mijn foto's altijd in eigen mappen en niet alleen in IPhoto. Ooit kreeg ik een venstertje voor opruimen en was ik al mijn foto's in iPhoto kwijt. Ik gebruik het alleen voor foto's bewerken en diashows te maken. Maar al mijn foto's staan dus ook in mappen in Finder.
  • Welke photoshop vraag je...photoshop elements daar bewerk ik mijn foto,s mee.
    Als ik dan klaar ben met verwerken en ik doe de optie opslaan als.....kom ik er niet goed achter waar ze opgeslagen worden, als ik ze dan weer gevonden heb,
    kan ik ze daarna niet meer openen om ze evtueel af te latten drukken...op Face book wil plaatsen of noem maar op...
    Ik weet niet of ik dan ook de optie "schuiven" met de foto,s kan gebruiken om ze daar te krijgen waar ik ze wil...
    Vind het een heel fijne comp maar dit is echt een probleem voor me.
    Kan ook nergens een goed antwoord vinden op mijn vraag. Word er een beetje wanhopig van.....

    Bedankt voor je reactie/hulp.
  • Photoshop Elements is toch van Adobe en aangekocht ? Versie 12 ?
    Mogelijk zit daar de fout, niet bij het opslaan.
    Wellicht kan iemand je helpen die ervaring heeft met dit programma.
    Succes.
  • Ja kan toch kiezen in PS hoe je de foto opslaat> opslaan als, en in het volgende scherm, onderaan > indeling, daar kies je met welke extensie je de foto wil opslaan, bv. JPG, en kies ook de map, bv Afbeeldingen > mijn kerstkaarten..
  • Ik gebruik al een tijd geen Pse meer, iPhoto voldoet voor mij als bewerkingsprogramma. Mischien moet ik me beter niet in deze discussie mengen....

    Is het niet zo dat je bewerkte foto's in beginsel alleen kan 'opslaan' als 'photoshop' bestand en dat je eerst moet kiezen voor 'flatten Image' voordat je ze kunt 'opslaan als'? Dus pas als je helemaal klaar bent met bewerken.
  • Wilma, Ik weet niet of je hier iets aan hebt, want ik heb " tot mijn ellende" sinds een half jaar win8. En nu 8.1.
    Ik sla al mijn bewerkte foto's ( met imikimi) en photoshop, op in deze computer, in de map afbeeldingen. Die map afbeeldingen, heeft weer zo'n 30 submappen. Zodat het redelijk gemakkelijk is om een foto die af is, in een submap te doen, en eentje die nog bewerkt moet worden in een andere submap ook kun je een map maken alleen voor PSD.
    Idd, foto opslaan als/ mijn afbeeldingen/ dan de submap
Log In of Registreer om te reageren.