bewaarde binnen gekomen en verstuurde mails verdwijnen die na aansluit andere provider ?

We zijn van plan om over te stappen naar een andere provider.
Nu heb ik heel wat bewaarde inkomende en verstuurde mails bewaard van onze huidige provider (Skynet) ga die verdwijnen na de overschakeling nr andere provider ?
Zo ja, hoe kan ik dit simpel en niet teveel werk oplossen dat deze niet verdwijnen ?
zijn er nog andere zaken die ik zeker in acht moet nemen bij deze overschakeling vr de Imac, MBA en iPhones ?

Weet niet of deze vraag in de juiste categorie staat, zo niet lees ik het wel

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    April 2019 aangepast
    Als die berichten op een IMAP server staan van Skynet zullen die weg zijn als je Skynet verlaat.

    Je kan alle berichten die op de IMAP server staan naar een of meerdere lokale postbussen op een Mac kopiëren/verplaatsen. Als je een nieuwe provider hebt kan je al die berichten weer uploaden naar de IMAP server van de nieuwe provider. Daarna zijn ze weer beschikbaar op alle toestellen.


  • @timosha , ok, sorry maar hoe kan ik checken dat die op die IMAP server staan ?
    wat zijn lokale postbussen ?
    bedoel je eventueel die nr de postbus van icloud te verplaatsen ?
  • timoshatimosha    Moderator
    Of het IMAP accounts zijn kan je zien in de instellingen van de Skynet mail accounts.

    Lokale postbussen zijn postbussen op de locatie "On My Mac". Kijk nog eens heel aandachtig naar het plaatje dat ik in mijn vorig bericht geplaatst heb.
  • April 2019 aangepast
    @timosha sorry, bedoel je bij de instelling mail van apple ?

    ha ok, zag hiervoor die afbeelding niet.
    dus dan denk ik dat is niet veel hoef te veranderen die mails staan bijna allemaal "on my mac" of iCloud heb nu maar van een gedeelte van deze postbussen een schermafdruk gemaakt
    wat er boven staat zou ik dan eventueel moet verplaatsen of kopiëren

  • @timosha ik zie bij verstuurd ook drie mappen 1e on my mac, 2e icloud, 3e skynet email.
    zie ik het juist als ik nu die verstuurde die in de bus zitten van skynet adres en verplaats nr on my mac blijven die dan ook staan ?


  • timoshatimosha    Moderator
    Ja, als je die verstuurde van Skynet verplaatst naar "On My Mac" blijven die ook behouden.
  • @timosha bedankt vr je hulp
    nu hopen dat de overschakeling / instellingen vlot verloopt
  • timoshatimosha    Moderator
    Het zal wel lukken. Maar misschien moet je toch maar niet de mail diensten van je nieuwe provider gebruiken. Als je nog eens overstapt begint het gedoe opnieuw. Gebruik een onafhankelijke mail dienst zoals iCloud of outlook.com.
  • @timosha, nu eigelijk viel het wel mee, had bijna alles al "on my mac" en iCloud, al weer wat bijgeleerd, dankzij deze site B)
    ja die iCloud maar wil die maar beperkt gebruiken (vrienden, familie) zeker niet op sites , die kan je niet veranderen als je overdonderd wordt door spam en phishing. Heb ook al hotmail en outlook vr sites en ander stuff. Ons huidige mail was zo gegroeid van in den beginne, toen nog een beetje onwetend ;-)
    Heb meer schrik voor dat overschakelen vn provider die internet, mail aansluiting/configuratie dat die vlug gaat vlotten. bedankt vr de tip
Log In of Registreer om te reageren.