Mail programma stopt onverwacht na plaatsen SSD, update High Sierra

Mijn iMac (late 2009) is pas geleden voorzien van nieuw werkgeheugen en een nieuwe SSD. Verder is er een update naar High Sierra (10.13.4) doorgevoerd.
Na plaatsen van het werkgeheugen werkte alles prima. Nadat de SSD (500GB) geplaatst is en na de update naar High Sierra, werkt het Mail programma van Apple niet meer. Althans, bij mijn iMac account niet, bij een tweede account op deze iMac van mijn man, werkt Mail zonder problemen.
Ik kan Mail opstarten, zie dan 1-2 seconden mijn Mail en dan crasht het programma en de melding "Mail is onverwacht gestopt" verschijnt. Iemand een idee, wat de oorzaak van dit probleem is en hoe ik dit kan oplossen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Bij het terug plaatsen van de gegevens. Zal er een probleem ontstaan zijn. Herstart Mail eens met de alt ⌥ ingedrukt. Daarnaast kan je via Systeemvoorkeuren ▸ Internetaccounts de mail accounts uitschakelen en verwijderen. Om ze vervolgens opnieuw toe te voegen. Dat zal het probleem verhelpen.
  • Mail herstarten met alt-toets ingedrukt lukt helaas ook niet. Dan zal ik nu eerst alle mail accounts uitschakelen en verwijderen en weer opnieuw toe voegen. Kijken, of Mail dan wel weer opgestart kan worden. Ik meld me weer! In ieder geval bedankt voor je hulp!
  • In internetaccounts de mail accounts verwijderd; toen kon Mail programma weer gewoon geopend worden. Alle accounts weer nieuw toegevoegd. Alles werkt nu weer perfect! Dank je wel, Quinten!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leuk om te horen. Bij deze sluit ik de discussie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.