Berichten App. Geen Badges symbool en aanduiding aantal ongelezen berichten

Sinds een aantal dagen krijg ik geen badges symbool (rood bolletje met aanduiding van aantal ontvangen en ongelezen berichten) meer voor de Apple berichten app op men iPad (wel op men iPhone met zelfde IOS versie). Voor de rest is alles ok. Dus ik ontvang wel een het geluid van een nieuw bericht, een notificatie van het bericht op men beginscherm, in de app komt een blauw bolletje bij de naam van de afzender, en het bericht is er. Dus enkel geen aanduiding bij het icoon van de app. Ik weet dat je deze aanduiding via berichtgeving - berichten - badge symbool kan uit zetten. Maar die switch staat aan (en heb hem al eens uit en terug aangezet. Ik heb ook al een reset van men iPad gedaan, echter zonder resultaat. Weet er hier soms iemand wat dit probleem eventueel zou kunnen veroorzaken? Of wat ik nog kan nakijken of uitproberen? Of zijn er toevallig nog mensen die dit probleem hebben.

Mvg, Vic

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De reset, dat je vermeld, is dit enkel herstart van het toestel of het toestel naar fabrieksinstellingen zetten?
    Helpt het als je via instellingen iMessage uit- en inschakelt? Helpt dit niet, kan je dan eens uit- en inloggen in iCloud?
  • Dank u voor je inbreng.
    Die reset die ik deed was een harde reset (geloof ik dat ze dat noemen), home en stand-by knop indrukken en ingedrukt houden tot het Apple logo verschijnt.
    De andere suggesties heb ik nog uit geprobeerd maar zal deze straks zeker eens doen, en laat dan het resultaat hier weten.

    Mvg, Vic
  • Toch even melden dat zowel het uit- en inschakelen van iMessage als het uit- en inloggen in iCloud geen oplossing gebracht hebben. Een paar weken geleden had ik dit probleem ook, maar na de update van IOS 12.2 leek het probleem opgelost, echter tot een paar dagen geleden het probleem weer plots terug kwam.
    Een terug stellen naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet uitgetest, mogelijk zal,het,probleem daarmee wel opgelost , maar zijn ook alle instellingen en andere inhoud gewist en dat zou ik toch liever vermijden.

    Mvg, Vic
  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat je kan doen:
    - Zorg er voor dat je een reservekopie hebt. Liefst via iCloud, maar via iTunes op jouw computer is ook goed.
    - Sluit de iPhone aan op de computer met iTunes en klik op Herstel iPhone.
    - Nadat de iPhone is herstelt kan je de reservekopie terug plaatsen. Zo ben je niks kwijt en wordt de core van het toestel herstelt. Vaak lost dit het probleem al op.
    - Anderzijds kan je er ook voor kiezen om de iPhone te herstellen en de iPhone als nieuw toestel in te stellen. Achteraf dan in te loggen met iCloud zodat de belangrijkste zaken, (contacten/foto's worden terug ingeladen).

    https://www.appletips.nl/ipad-iphone-herstellen/
  • Dank u wel hiervoor, ik probeer deze tips zeker en vast.
    Wat ik me nog afvraag, het geheugen van men iPad zit tamelijk goed vol voor de moment, of dit er iets mee te maken zou kunnen hebben? Ik ben nu bezig wat oude zaken en apps die ik toch niet gebruik aan het verwijderen. En zal nadien via iTunes hem eens laten herstellen, zoals je aangeeft.

    Mvg, Vic
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan altijd via Instellingen ▸ Algemeen ▸ iPad-opslag bekijken welke applicaties het meeste plaats in nemen. Bekijk zeker sociale media applicaties. Heel veel van deze applicaties hebben veel Documenten en gegevens-opslag. Dit zijn dan bekeken video's en foto's die lokaal werden bewaard. Omdat dit social media applicaties zijn kan je dus de app verwijderen en terug installeren zo raak je die onnodige opslag kwijt, omdat alles op servers wordt bewaard.
  • April 2019 aangepast
    Ik heb wat oude spullen verwijdert en ik ben geen facebooker en zo en dus heb ik geen social media app's. Ik heb nu volgens instellingen 21.6Gb van de 32Gb in gebruik en iTunes geeft aan dat ik 9.7Gb vrije ruimte heb. En ik heb daar straks dus via iTunes een back-up gemaakt.
    Nu omdat ik nog nooit een herstel iPad gedaan heb en ook nog nooit een reservekopie heb terug geplaatst wou ik dit terug plaatsen al eerst eens uittesten zonder herstel of iets anders. Ik heb gewoon wat berichten verwijdert en dan de reservekopie terug zetten wou ik doen via iTunes. Na een tijdje krijg ik de melding dat het terug zetten niet mogelijk is omdat er onvoldoende vrije ruimte op de iPad is, nog thans is er 9.7Gb vrij.
    En dus misschien een domme vraag, maar is dit soms niet mogelijk wat ik wens te doen? En dient men altijd alvorens een back-up terug te plaatsen eerst de inhoud van het toestel op de een of andere wijze te wissen? En dit omdat het terug zetten niet echt de huidige inhoud van het toestel overschrijft, of is er om te zorgen dat zowel inhoud als instellingen overschreven worden door het terugzetten, een instelling of een manier om het terug zetten te laten verlopen? Of weet u soms hoeveel vrije ruimte er minstens moet zijn om het terug zetten te doen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Er moet even veel ruimte vrij zijn om een reservekopie terug te plaatsen als de reservekopie groot is. Het is dus best nodig dat je de iPhone eerst leeg maakt (fabrieksinstellingen). Alvorens de gegevens terug te plaatsen. In iTunes kan je dit doen door op Herstel iPhone te klikken.
  • Ok, dank u.
    Misschien nog even dit. In welke mate kan men er zeker van zijn dat het terug zetten zonder problemen verloopt? Want ja als dat mis loopt ben je wel zowat alles kwijt, en dit in mijn geval voor een kleine functie die niet goed meer werkt, of zie ik dat verkeerd? Of zijn er mogelijkheden om je er van te verzekeren dat het terug zetten zonder problemen zal lukken? Of op welke wijze kun je, door bijvoorbeeld bepaalde informatie op de een of andere wijze afzonderlijk manueel te kopiëren, u zelf toch wat extra zekerheid bezorgen voor het geval het terug zetten niet mogelijk zou zijn, dat je nog altijd daar kunt op terugvallen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste wat je kan doen, is iCloud inschakelen. Zorg er voor dat je via iCloud een reservekopie maakt. Betaal hiervoor eventueel € 0,99 per maand voor 50 GB opslag. Zodat al jouw foto's, reservekopieën en andere app data worden bewaard iedere avond.

    Herstel je jouw iPhone dan hoef je iTunes hiervoor niet te gebruiken. En al jouw belangrijkste gegevens zoals Foto's, berichten geschiedenis en wachtwoorden zijn veilig online bewaard. Jouw foto's worden dan nog bijkomend online gesynchroniseerd waardoor dit veel ruimte bespaard. Enkel wanneer je de foto nodig hebt (bekijkt) word de hoge resolutie gedownload naar het toestel.

    Gegevens manueel kopiëren, kan maar niet alles gaat via iTunes.
  • Dank u voor deze bijkomende tips.
    Zo een bijkomende iCloud opslag van 50Gb bezit ik al en iCloud reservekopie is ingesteld. Enkel voor foto's moet ik nog altijd een en ander nog eens op orde zetten. Enkel voor men iPad heb ik iCloud foto's aan en op men iPhone heb nog steeds het oudere systeem fotostream aan staan. Dus ook op men iPhone zal ik dat nog eens moeten aanzetten, maar zal daarvoor eerst eens wat orde moeten maken in men oudere foto's.

    Begrijp ik het goed dat je voorstelt om het herstel en terug zetten van reservekopie via iCloud te doen en plaats van via iTunes. Kun je misschien kleine leidraad geven hoe men dat dan best doet, of misschien een link naar een pagina die dit uitlegt is ook ok hoor.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Een iPhone herstel je best via iTunes, zo kan je eenvoudig fouten gaan vermijden. Een reservekopie terugzetten van iCloud kan ook via iTunes trouwens.

    Wil je het zonder iTunes de reservekopie terug plaatsen dan, moet je bij het instellen van de iPhone juist kiezen voor iCloud reservekopie terug plaatsen en inloggen met jouw Apple ID https://www.appletips.nl/ios-een-icloud-reservekopie-terugzetten-op-een-nieuwe-iphone-ipad-of-ipod-touch/
  • Dank u voor de uitgebreide uitleg en hulp. Voorlopig heb ik nog geen herstel gedaan, ik heb voor de moment er niet zo heel veel tijd voor. Ik hoop enkel dat het het probleem daarmee opgelost zou zijn, en dat alles nadien geen vergeefse moeite blijkt geweest te zijn.
Log In of Registreer om te reageren.