Ipad ios 12 van op afstand bedienen

Mijn tante van 82 heeft een Ipad. Hoe kan ik van op afstand met mijn Ipad haar Scherm overnemen om haar te helpen? Dus iets zoals teamviewer, maar dat lukt niet. Dank u

Reacties

  • Apple staat niet toe om een iPad via een remote connectie ‘over te nemen’ alleen om mee te kijken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat gaat niet.

    De enige 3 dingen dat je kan doen:
    - Aansluiten op een mac, en via Quicktime kan je het beeldscherm zien en opnemen. (Dit is ook beveiligd waardoor Teamviewer dit venster op de mac als een zwart scherm zal zien.
    - Via AirPlay naar een Apple TV zodat iedereen in dezelfde ruimte kan meekijken.
    - Zelf over een iPad beschikken om dan via telefoon heel duidelijk stap voor stap alles uit leggen waar ze moet op klikken. (op deze manier doe ik dat).

    Enkel Apple kan via AppleCare klantendienst het scherm overnemen. Zij tonen dan via pijltjes en kaders aan waar je moet tikken.
  • April 2019 aangepast
    Je kunt ook een instructie voorbeeld filmpje/video maken en per mail of Bericht naar je Tante toezenden. Open het bedieningspaneel op je iPhone of iPad, dan naar de knop schermopname dat is een witte stip in een wit cirkeltje, speel daar wat mee of kijk in de iPhon/Pad help voor verdere instructies. Tenzij je dit al wist natuurlijk.
Log In of Registreer om te reageren.