Wifi erg traag op Macbook pro 2017

Hallo, sinds ongeveer 3 maanden is mijn internet erg traag geworden. Had een eerdere topic hier gevonden en gezien dat 120mbs bij internetsnelheid traag was ik haal ongeveer hetzelfde, maar heb de fix nog niet gevonden. Ik zou graag geholpen willen worden want het internet is erg traag en ik word er een beetje gek van.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    March 2019 aangepast
    120 mbs (millibit per seconde - duizendsten van een bit) is heel erg traag. Dat valt onder de deeltjesfysica. Ik neem aan dat je 120 Mbs (Megabit per seconde) bedoelt.

    Die metingen geven niet de "Internetsnelheid" weer maar de snelheid tussen MacBook en router. Gelet op de kwaliteit van de verbinding kan men er van uitgaan dat er interferentie in het spel is. Dit vermoeden wordt ook ondersteund door de instabiele signaal/ruis verhouding. Probeer eens een verbinding op 5 GHz (GHz = Gigahertz) als dat mogelijk is.
  • March 2019 aangepast

    dit zijn de resultaten op een 5GHz verbinding. Wat beter maar niet zoveel hij gaat naar 220 Mbs en dan zakt het weer terug naar 140 Mbs
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2019 aangepast
    Welke Wi-Fi router gebruik je? Wat is de bandbreedte van de internet verbinding? De kwaliteit van de verbinding is zelfs slechter dan op 2.4 GHz.
  • Wij gebruiken thuis iets van Genexis maar zou niet weten welk model. de bandbreedte is 50 Mbs
  • timoshatimosha    Moderator
    De Wi-Fi bandbreedte is nog altijd meer dan dubbel zo hoog als de internet-bandbreedte. Maar die slechte kwaliteit van Wi-Fi verbinding kan wel de oorzaak zijn van de vertraging. Een heleboel datapaketten worden afgewezen en moeten opnieuw verzonden worden.

    Waar die interferentie vandaan komt is moeilijk te bepalen van op afstand.
Log In of Registreer om te reageren.