Geen WiFi-verbinding meer mogelijk op iPad air

Sinds een aantal dagen heb ik zeer veel moeite om een WiFi-verbinding te krijgen op mij iPad. Met de modem en de internetprovider is alles ok. Op mijn gsm en tv heb ik perfecte verbinding.
Ik heb al ‘herstel netwerkverbindingen’ gedaan, zonder succes.
Als ik wil verbinden met het WiFi-netwerk krijg ik telkens de melding ‘onjuist wachtwoord’, er is nochtans niets veranderd. Ik heb de indruk dat dit sinds de laatste update een probleem is geworden. Kan u mij helpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Welke versie van iOS heb je op jouw toestel en op de iPhone? Instellingen ▸ Algemeen ▸ Info ▸ versie.
    Zijn beide toestellen op iOS 12?
    Kan je, wanneer je het wachtwoord van de WiFi ingeeft op de iPad de iPhone in de buurt en ontgrendeld houden?
    Er zal op de iPhone een pop-up scherm komen om het wachtwoord te delen met de iPad (Wifi en Bluetooth moeten ingeschakeld zijn, maar niet verbonden).
  • De iPad is ios12, de gsm is huawei en daar ken ik de versie niet van. Er is via Bluetooth geen verbinding mogelijk tussen de twee toestellen. Ze vinden mekaar wel maar er komt geen verbinding tot stand.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Maak je via iCloud een reservekopie van je toestel?
    Zo ja, kan je best via een computer met iTunes (download voor Windows) het toestel herstellen. Vervolgens instellen als nieuw maar nog niet inloggen via iCloud en geen reservekopie terug plaatsen. Werkt dan jouw WiFi-wel. Herstel dan de iPhone opnieuw en plaats de reservekopie terug, (de fout is dan in de meeste gevallen zo opgelost).

    Is het probleem nog niet opgelost dan maak je best een afspraak in een APR of Genius bar.
Log In of Registreer om te reageren.