Netwerk wachtwoord toegang Airport Extreme

January 2014 aangepast in Airport en netwerken
Na een Airport extreme aangesloten te hebben op m'n Scientific Atlanta modem/router kan ik geen externe apparaten meer aan het netwerk toevoegen verbonden met m'n Imac. Kan het zijn dat het wachtwoord van het modem en de Airport Extreme elkaar in de weg liggen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    January 2014 aangepast
    Hoe heb je die AE aangesloten aan de primaire modem/router? Als "bridged" router? Kijk eens met Airport Utility na of die AE geen foutboodschappen aangeeft.
  • En wifi op de SA router uitzetten, als je deze niet wilt gebruiken.
  • Momenteel kan ik nergens een juist wachtwoord invoeren. De wachtwoorden die ik regelmatig gebruik leiden nerven toe. Ik kan dus ook niet nagaan of de AE een foutmelding geeft. Waarschijnlijk ben ik er koud aan om de boel te resetten en zoals Jap74 aangeeft wifi op de SA router uitzetten en ik weet niet meer of ik de AE als bridged router heb aangesloten. Zoveel verstand heb ik er ook niet van (helaas). Bedankt in ieder geval voor de tips timosha en Jap74.
  • timoshatimosha    Moderator
    Als de primaire modem/router nog als router werkt dan heb je met de AE een router achter een router. Met als gevolg een dubbele DHCP server en een dubbele NAT. Normaal gezien geeft de AE dat aan in Airport Utility.

    Deze problemen kan je alleen vermijden door:
    1) De routerfunctie van de SA router uit te schakelen;
    of
    2) De AE als bridged router aan te sluiten aan de SA router;
  • Nu wil het feit dat ik niet in de routers kan komen de SA heeft IP adres 198.168.1.1 en de AE 10.0.1.1. Maar ik kan die van de AE niet openen want die wordt niet herkend.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan heb je inderdaad twee routers achter mekaar gezet en heb je dus twee netwerken. Stel de AE in als bridged router met Airport Utility. Reset desnoods de AE naar de fabrieksinstellingen en stel de AE dan opnieuw in.
  • Timosha, ik weet m'n wachtwoord niet meer wat ik in moet voeren bij Airport Utility :-(. Is dit op een of andere manier te achterhalen. Ik heb al geprobeerd in sleutelhanger maar zonder resultaat.
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2014 aangepast
    Reset de AE naar de fabrieksinstellingen:

    http://support.apple.com/kb/HT3728?viewlocale=nl_NL

    Het default paswoord zou na een reset "public" moeten zijn.
  • Ok! dit zal ik zsm proberen. Tnx timosha
Log In of Registreer om te reageren.