Snelheid Safari vs Chrome

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo 'geniussen'

Kan iemand mij antwoord geven of zich vinden in het volgende.

Ik heb op mijn iMac de laatste versies van OS-X, Safari en Chrome staan.
Nu wil ik graag Safari gebruiken, maar ik merk toch dat de Chrome-browser aanzienlijk sneller is en bijvoorbeeld veel soepeler scrolled bij Facebook en Google+.
Ik heb safari zich al opnieuw laten instellen, maar toch blijft chrome sneller.

Iemand een idee of moet ik maar even wachten op Maverick?

mvg, Ronald

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    De opbouw van Safari en Chrome is uiteraard verschillend, daarom kun jij ervaren dat Chrome soms sneller is voor bepaalde zaken.

    Ook werkt safari nauw samen met bijvoorbeeld iCloud en andere applicaties en functies binnen OS X, dit kan enige vertraging opleveren.

    Ik kan je alvast vertellen dat Safari in Mavericks een stuk soepelder loopt dan deze, dit is uiteraard te wijten aan het vernieuwde JavaScript.
  • Dank je voor je reaktie Wesley.

    Chrome is niet soms sneller, maar altijd sneller. En volgens mij gebruikt Chrome toch ook een soort van "googlecloud" om alles tussen verschillende apparaten te kunnen syncen?

    Ik ben benieuwd wat Mavericks gaat opleveren inderdaad.

    Het is overigens niet zo dat er met Safari bij mij niet te werken is hoor. Ik constateer enkel een duidelijk waarneembaar snelheidsverschil.
    En volgens mij was dat voorheen niet zo, toen was safari op de mac gewoonweg het snelst.
  • Ik merk ook dat Chrome sneller is. Start sneller op en werkt soepeler dan Safari, en net als wat djsim69 zegt, chrome is eigenlijk altijd sneller.
  • Op Mavericks is het vrijwel bij de meeste sites omgedraaid in mijn geval (OS X 10.9 GM)
  • Je maakt me nieuwsgierig rob1998 ;-)
  • October 2013 aangepast
    Heb je geen extensies gedownload op Safari? zelf heb ik wat extensies gedownload en weer verwijderd en ik vond Safari weer iets sneller werken. Ik merk het verschil tussen de twee brouwers geen snelheidsverschil.
  • Ik merk eigenlijk weinig verschil, en hoewel ik op de PC toch een verstokte Chrome gebruiker ben vind ik op de Mac Safari toch prettiger.
  • Ik had de extensie 'fastesttube' er op staan en die kan safari ook vertragen had ik gelezen, dus die heb ik er weer afgehaald. En dat scheelt wel.

    Nu heb ik alleen nog de extensies van 1password, readability en AdBlock er op staan.
  • Safari werkt een stuk sneller in Mavericks :D
  • Safari werkt onder Mavericks inderdaad iets sneller als voorheen.
    Echter Chrome is toch nog altijd een heel stuk sneller.
  • Je kan de optie 'safari opnieuw instellen' eens proberen.
Log In of Registreer om te reageren.