Kan niets meer in iTunes afspelen

March 2019 aangepast in iTunes- en App Store
Als ik op een nummer in iTunes klik om af te spelen dan geeft iTunes het volgende aan: Het nummer xxxxx kan niet worden gebruikt, omdat het originele bestand niet is gevonden. Wil je ernaar zoeken? (Heb een nummer nu even vervangen door xxxx.)
Wie weet er raad? Mijn iMac is volledig up-to-date met Mojave versie 10.14.3

Reacties

  • Bedankt Frank, maar het doet niets.. kan ook geen nieuwere oplossing vinden..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je de voorbije tijd een abonnement gehad op Apple Music of iTunes Match?

    Kan je eens kijken via iTunes ▸ Voorkeuren... ▸ Geavanceerd ▸ Locatie van map of deze nog klopt en eens kijken via wijzig om dit opnieuw te koppelen.
  • Met een heleboel proberen heb ik 6.5 gig weten terug te halen van de 28 gig die er op stond.. Heb werkelijk geen idee waar de rest is gebleven en hoe ik dit weer tevoorschijn kan toveren..
  • Nee, Quinten heb op beiden geen abonnement gehad.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je me eens zeggen hoe en waar je die 6.5 GB hebt weten terug te vinden? En hoe weet je dat het 28 GB was?
  • Die 6.5 GB heb ik teruggekregen door de bovenstaande tips te proberen. Welke mij die 6.5 terug gaf weet ik niet precies meer. Ik weet dat het 28 GB was omdat ik een tijdje terug nog eens keek hoeveel er eigenlijk op stond.
  • QuintenQuinten    Moderator
    En je hebt geen TimeMachine backup?
    Dan vrees ik dat het niet meer te reden is.
  • Ik heb wel degelijk een Time Machine backup, maar die zet alleen het programma iTunes terug, niet de inhoud. Ik kan zeker 1 1/2 jaar terug..
  • timoshatimosha    Moderator
    De directory ~/Muziek/iTunes/ staat ook in een Time Machine backup (als je die niet opzettelijk uitgesloten hebt).
  • Nee, ik heb helemaal niets uitgesloten. Maar hoe kan ik die directory vinden in Time Machine?
  • timoshatimosha    Moderator
    Open die directory in Finder en start dan Time Machine. Kies dan de iTunes folder.
  • Zowel in Finder als in TimeMachine krijg ik 0 resultaat als ik de directory intik..
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2019 aangepast
    Dan heb je niet goed ingetikt:






  • Bedankt voor de plaatjes, na enig gezoek en proberen heb ik ongeveer 60% van de muziek terug.. waar de rest staat, ik zou het niet weten.. het stond bij mij enigszins versnipperd, maar bedankt voor de hulp. Heel fijn dat dit forum er is..
Log In of Registreer om te reageren.