Ik kan nooit de link openen in email

March 2019 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Besten allemaal ik heb een probleem ik heb een Mac late 2013 als ik een émail ontvang van Martijn (apple coach ) kan ik nooit de Link openen ik krijg dan altijd de melding zie bijgevoegde schermafbeeldingen. Ik heb ook dat probleem met andere émails met een Link.Deze site is niet bereikbaar. www.orjrq.net heeft de verbinding geweigerd.ik krijg dan ook de melding Controleer de verbinding en controleer de proxy en de firewall,bij mijn weten zijn die in orde.Ik gebruik google chrome op mijn Imac.Ook als ik een émail krijg van HIFIcorner.nl krijg ik ook de melding deze is niet bereikbaar maar www.trackcmp.net heeft de verbinding geweigerd.Iemand een suggestie.Dank bij voorbaat.

Reacties

  • Figaroman,
    met de site www.orjrq.net heb ik het zelfde probleem zie screen print.
    dus ligt waarschijnlijk niet bij jou die fout.
  • WesleyWesley    Beheerder
    January 2019 aangepast
    Het probleem is inderdaad Orjrq, dit is een soort malware. Ik heb het er al eens over gehad in een eerder topic: https://genius.appletips.nl/discussion/comment/19048/#Comment_19048
  • January 2019 aangepast
    Beste Wesley bedankt voor u reactie,ik heb met aandacht u aanbevelingen opgevolgd,als ik een émail van hificorner.nl open en op de link klik kom op het volgende trackcmp.net is dat ook een malware? zie bijgevoegde schermafbeelding.En partnerprogramma.bol.com is dat ook een malware zie schermafbeelding.Ik kan hem wel bekijken via de webbrowser.Ik heb mijn imac gescand met de volgende apps Malwarebytes,Adwarecleaner,de nieuwste versie vanCleanMyMacX,en een volledige scan van mijn Norton security,Resultaat u mac is clean niks gevonden Ik heb ook google chrome verwijdert en opnieuw geinstalleerd Nog een suggestie .Bedankt op voorhand
  • Voorlopig nog geen bijkomende suggesties ontvangen. Ondertussen blijft mijn probleem niet opgelost en heb ik ook niet stil gezeten.Een Health check uitgevoerd bij een reststeller van apple Lab9 is geen malware of adware vastgesteld,alles is tiptop in orde.ze hebben me voorgesteld mijn é mail accounts te verwijderen en dan terug in te stellen, dat heb ik uitgevoerd met het zelfde resultaat. zie vorige schermafbeeldingen.Iemand een oplossing? Dank bij voorbaat.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat je het beste kan doen, is de computer instellen als nieuw zonder een TimeMachine backup terug te plaatsen. Vervolgens moet je jouw programma’s opnieuw installeren, Maar voor dat je dat zou doen, zet je best eerst de documenten die niet in een cloud omgeving zitten op een externe schijf en kan je dan zo terug plaatsen.

    https://www.appletips.nl/clean-install-mac/
  • @ figaroman,

    2e schermafbeelding (736k) in jouw eerste post bevat jouw e-mailadres.
    Vraag aan een bevoegde op dit forum om die schermafbeelding te verwijderen, ter voorkoming van spam, phishing, hack en alle andere ellende.
  • timoshatimosha    Moderator
    Schermafbeelding verwijderd.
Log In of Registreer om te reageren.