Veiligheidslek op mijn netwerk thuis ?

Hallo, hoe kan ik nakijken of ik een veiligheidslek heb ? Bestaan er programma's om te zien wie in mijn computer probeert in te loggen ? Vanmiddag kreeg ik het fenomeen dat ik heel even een bericht kreeg, dat iemand vroeg om toestemming te krijgen om op mijn netwerk te komen ? De boodschap was zo snel weg, dat ik niet kon zien wie het was. Nadien kreeg ik zeker 30 meldingen dat ik mijn wachtwoord voor mijn sleutelhanger diende in te geven. Heb dit niet gedaan, maar ik was wel verplicht om mijn computer te herstarten, anders bleef ik die melding krijgen. Mijn firewall staat op, en mijn wachtwoord is een zeer sterk wachtwoord. Is er op de Mac ergens een bestand te vinden, om die activiteit na te kijken ? Bestaan er log- files daarover ?

Thx voor alle tips.
Chris

Reacties

  • Heb je ooit hulp op afstand op deze mac gehad, het lijkt op een toegangs vraag van een programma als Teamviewer of LogMeIn.
    Via Console kun je de log files van MacOS bekijken. De log files van de hiervoor genoemde programma's staan waarschijnlijk onder ~/Library/Logs
  • Hartelijk dank voor je antwoord
    Heb het per toeval en geduld gevonden. Het is mijn buurjongen, die probeert kontakt te maken via Bluetooth. Wat kan ik eraan doen ?
Log In of Registreer om te reageren.