Data SSD na schade MacBook

Is het mogelijk om de data op SSD te saven als de Mac na een vocht schade (en ook na het droog reinigen, waarbij ook moederbord e.d. beschadigd is) niet meer werkt?
Het lijkt erop dat SSD niet is beschadigd, want dit staat niet opgenoemd in het rapport van Amac, waar deze werd onderzocht en drooggemaakt.

Omdat de reparatie te kostbaar is, wordt de Mac door de verzekering vervangen door een soortgelijke Mac. Ik moet wel mijn kapotte Mac inleveren. Maar ik maak mij wel zorgen over de data welke dan op mijn Mac staat.

Hebben jullie nog tips hierover?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
    Als het een SSD is die men kan verwijderen cq. uit de Mac kan halen kan je een backup maken. Een andere mogelijkheid is doelschijfmodus maar dat zal niet lukken als de Mac niet meer opstart.

    https://www.appletips.nl/bestanden-tussen-twee-macs-uitwisselen-in-doelschijfmodus-target-disk-mode/
  • Bedankt boor je snelle reactie Timosha.

    Ik begreep destijds van de medewerker van Amac dat het een type SSD is die je niet uit kunt halen :-(
    De meeste data staan ook in iCloud (niet alles), dus mijn zorg is meer dat de data die op SSD staan straks toegankelijk zijn voor derden, mocht mijn ingeleverde laptop weer gerepareerd worden door iemand (ipv te worden vernietigd).
  • February 2019 aangepast
    Met verzekering praten....of zij de HD echt moeten hebben
    Ik heb ooit mijn Time Capsule onder uitgebreide garantie mee terug naar huis genomen, AMAC wilde mij de HD niet teruggeven.... dan maar geen garantie...
  • Bedankt voor je reactie Theo.
    De verzekering wil de complete Mac hebben...
    Maar wonder boven wonder;
    Voordat ik de Mac naar de verzekering wilde sturen, probeerde ik het toch nog voor de zekerheid of ik hem aan kreeg.
    Ik heb hem op stroom aangesloten en hij ging gewoon aan! Superblij was ik!
    Hij doet het weer normaal, alleen de batterij laadt helemaal niet op.
    Maar ik kan dus nu alsnog alle data saven...
    Van de verzekering mag ik mijn Mac nog steeds bij hen laten vervangen, want de vervanging van de batterij wordt niet vergoed. Of ik mag hem houden en zelf de vervanging betalen.
Log In of Registreer om te reageren.