Airdrop van iPhone 8 nr MacBookAir werkt niet

iPhone 8 iOS 12.1.4 nr MacBookAir - High Sierra 10.13.6 werkt niet.
Al geprobeerd met Wi-Fi en bluetooth uit te zetten, computer uit te zetten, maar geen resultaat.
Krijg ook geen keuze instelling wie me mag vinden zoals in de bijlage (2e), eerste afbeelding is vn m'n MacBookAir en tweede op internet gevonden



Weet niet of het in de juiste categorie staat, indien mag verplaats worden

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je me eens zeggen hoe oude de MacBook Air is? En tot wanneer heeft het gewerkt?
  • @Quinten vn mid 2011, weet niet of ik het ooit al heb geprobeerd.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
  • @timosha dus zou het moeten werken. Alleen nog uitzoeken hoe ik het aan de praat krijg. Wat er zo vn uitleg wordt gegeven op link zie ik niet zo direkt op de MacBookAir staan.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
    Van Mac naar iPhone en omgekeerd werkt met een Mac uit 2012 en later. Ik las dat jij een Mac Mid 2011 hebt! Met een Mac uit 2011 gaat het dus niet werken met een iPhone.
  • @ Timosha het is een MacBookAir vn 2011. En ik wil fotos vn iPhone nr MacBookAir versturen.
    Dacht dat die erbij stond.
  • KorKor
    February 2019 aangepast
    Tja, bij mij lukt AirDrop tussen mijn iOS apparaten en een iMac uit 2010 (High Sierra) ook niet. Die IOS apparaten kunnen wel AirDroppen met een MacBook Air uit 2012 (Mojave). Met die computer kan ik wel AirDroppen naar de iMac, maar dan moet ik in het AirDrop deel van de Finder van de MacBook klikken op "Zie je niet wie je zoekt?" en dan op "Zoek naar een oudere Mac". Het AirDrop deel van de Finder van de iMac ziet er bij mij net zo uit als van IngridVD.



    Dat is lastig, daarom gebruik ik meestal iCloud om bestanden te delen tussen iOS devices en mijn iMac.
  • helaas lukt Airdrop tussen iPhone 8 en macbookair en omgekeerd niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
    Ja, dat schreef ik al eerder:

    Van Mac naar iPhone en omgekeerd werkt met een Mac uit 2012 en later. Ik las dat jij een Mac Mid 2011 hebt! Met een Mac uit 2011 gaat het dus niet werken met een iPhone.


    Mag er een slotje op?
  • @timosha
    het is een macbookair en er staat dan van wel zie bijlage die je zelf hier hebt toegevoegd


  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
    Ja, tussen jouw MacBook Air uit 2011 en een andere Mac. Maar nogmaals, niet tussen jouw MacBook Air uit 2011 en een iPhone/iPad.




  • February 2019 aangepast
    dus maakt niet uit of op de macbookair de High Sierra opstaat en de iPhone de laatste versie ?
    ok, met mac bedoelde je ook macbookair.
    verkeerd geïnterpreteerd/gelezen, sorry.
    maar lukt ook niet tussen de 2 macs.
    van en naar Imac met iPhones géén probleem
  • Je kunt simpel de uitwisseling doen via Dropbox. Er zijn ook apps voor de iPhone en Mac waarmee het nog makkelijker kan.
  • @SimonG , idd heb dit ook, maar nog niet op iphone. Heb je enige tips ivm andere apps ?
    Maar dacht waarom geen airdrop gebruiken staat er toch op, maar blijkbaar werkt het niet :s, vindt dit wel niet zo prettig, progs die niet meer werken.
  • February 2019 aangepast
    Duidelijk zijn er systeemversies of iPhone/iMac typen die buiten de boot vallen. iPad en iPhone onderling wisselen dan wel uit, maar tussen hun en de iMac of Powerbook niet. Dat is je door anderen al uitvoerig uitgelegd. Dropbox werkt prima. Die kun je zo op je iPhone installeren en dan hoef je nauwelijks iets te doen. Andere Apps zijn: PhotoShare, PhotoBangPro, BT Mania, Instashare, Flick, Photo Drive, Airdisk Pro, Pasteasy, Instamail, EasyFTP Pro. Ik heb ze allemaal ooit eens geprobeerd en ze nog altijd allemaal aan boord, maar gebruik zelf wel in hoofdzaak Airdrop en Dropbox.
  • @SimonG ok, mercikes vr de tip vn de apps. Ga het momenteel maar op dropbox en AirDrop houden. Wil niet al teveel apps op m’n iPhone.
    Nog een fijn dag
Log In of Registreer om te reageren.