Mogelijkheid automatiseren van Apple TV apps

Ik ben bezig met het automatiseren van mijn volledige slaapkamer. Dat gaat vrij aardig, alleen loop ik tegen 1 probleem aan.

Op dit moment is mijn kamer als volgt opgebouwd;
- Brunt Blind Engine, voor het automatiseren van mijn rolgordijn.
- Philips Hue smart lampen met bewegingssensor
- Elgato Eve Energy, hierop zijn mijn speakers aangesloten
- Apple TV, uiteraard aangesloten aan een televisie en aan de speakers.

Elke ochtend om 7:15 gaat mijn wekker, dan gaat mijn gordijn automatisch open (dit gaat buiten HomeKit om omdat Brunt hiermee niet compatibel is). De bewegingssensor van Hue heb ik zo opgehangen zodat hij alle bewegingen in de kamer kan monitoren, zo ook de beweging van het gordijn (mijn bed valt hier gelukkig net buiten :) )
Hierdoor gaat er dus 1 lamp op een aantal % aan zodat ik hiermee rustig wakker word.


Nu mijn probleem; ik zou het super vinden als ik mijn Apple TV ook ergens rond deze tijd aan gaat en dan iets van muziek af gaat spelen. Of radio, het is mij om het even. De speakers kan ik natuurlijk aanzetten via de automatisering van HomeKit, de televisie gaat automatisch aan als de Apple TV ontwaakt.

Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand hiervoor een oplossing?

Alles is welkom, ik ben benieuwd of er wat mogelijk is!

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Helaas is het niet mogelijk om de Apple TV te triggeren via HomeKit, misschien dat dit wel gaat gebeuren vanaf iOS 12.2 wanneer HomeKit voor TV's, waaronder ook de Apple TV, wordt uitgebreid. Eventueel kun je jouw slimme kamer ook uitbreiden met een raspberry pi en HomeBridge, dan kun je nog veel meer en kun je ongetwijfeld ook de gordijnen toevoegen aan homekit via een HomeBridge plugin. Meer info: https://raspberrytips.nl/homebridge-via-docker-installeren-op-een-raspberry-pi/

    Daarnaast kun je eventueel gebruikmaken van de Logitech Hub en de HomeBrigde. Dan kun je bijvoorbeeld wel je TV, Speakers en Apple TV toevoegen aan HomeKit via de Logitech hub voor homebridge, op deze manier stuur ik mijn TV ook aan via HomeKit en dat kan ook via een automatisering of sensor.

    https://www.appletips.nl/logitech-harmony-elite-review/
  • Ha Wesley,

    Bedankt voor je reactie, ik ga er even induiken!

    Groet,
    Reinier
  • Ik heb een TV op mijn slaapkamer gehad en deze ingesteld als wekker en ontwaakte elke dag met de radio.
Log In of Registreer om te reageren.