Exchange agenda-afspraken wijzigen lukt niet meer

Hi,

Sinds kort heb ik problemen met mijn Exchange agenda als iCloud agenda. Wanneer ik afspraken in mijn agenda heb gezet kan ik ze 'later' niet meer wijzigen. Denk hierbij aan iemand toevoegen, de locatie of de tijden. Tevens heb ik problemen met het verwijderen van afspraken, ze blijven op 1 of andere manier terugkomen in mijn agenda.

Ik heb al 2x het Exchange account verwijderd en er opnieuw opgezet. Dat werkt niet, ik kan niet vinden wat er verkeerd staat ingesteld want eerder deed hij het altijd naar behoren.


Wie kan mij verder helpen?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Misschien kun je in de instellingen voor je exchange account controleren op de server van je 'client'. Mischien dat deze alleen kan 'lezen' en niet bewerken.
  • Heb je geprobeerd of je via webmail (exchange) of in de iCloud (via internet) wel de afspraken kan wijzigen?

    Door eerst de Exchange te syncen met de iPhone en vervolgens deze iPhone met de iCloud wordt de iPhone uiteindelijk, voor dezelfde agenda van twee kanten gesynced en is er niet meer een dienst leidend.

  • @Wesley hoe kom ik op die server?

    @jemmie in mijn webmail doet hij het wel...ik wil mijn macbook leidend houden hoe kan ik dat doen?


  • kan het ook met die signaal tekens te maken hebben naast mijn agenda?
  • Als ik jouw screenshot zo zie denk ik niet dat de Exchange agenda ook met jouw iCloud wordt gesynced.

    Een paar vragen om een beter beeld te krijgen waar het probleem kan liggen:

    Zie jij de agenda items in de exchange agenda wel terug op iCloud.com?

    Is de Exchange agenda gekoppeld aan een mail adres van jouw of is het een algemene agenda die met jouw gedeeld wordt?

    Verder zijn de items die je wil wijzigen items met uitnodigingen naar anderen of ook gewoon afspraken die alleen voor jezelf zijn?

  • 1) nee ik zie ze niet terug op icloud.com

    2) het is gekoppeld aan mijn werk email

    3) geldt voor alle afspraken

    Bedankt dat je mij wilt helpen btw
  • Mijn icloud mailadres en dat voor de Exchange zijn niet hetzelfde
  • February 2019 aangepast
    Weet jij welke versie van Exchange gebruikt wordt? En welke versie van IOS gebruik je.

    Wil men op jouw werk meewerken? Zij zouden misschien iets in log files kunnen vinden, of een test account maken om te kijken of je daar in wel agenda items kan wijzigen.

    Gebruik je de standaard agenda app? Misschien kun je eens een keer proberen of je in de outlook de agenda wel kunt wijzigen.
Log In of Registreer om te reageren.