Apple Music op iPhone8Plus - zoeken werkt niet goed

Goedendag, k Gebruik al een tijd Apple Music op MacBook Pro 13" en iPhone8Plus.
Macbook werkt prima.
iPhone8Plus merk ik nu: Als ik op het 'zoeken' icoontje klik (dus iTunes op mijn iPhone) zoek een bepaald nummer (wel zoeken in 'Mijn bibliotheek natuurlijk') dan vind ie dat nummer niet. Dat geldt voor meerdere nummers. Ik heb er een paar gezocht, en soms vind ie wel wat en soms niet. (veel wel, trouwens, maar toch).
Wat ik zoek is ook binnengehaald via Apple Music, dus niet zelf via een CD er op gezet (die vind ie nl. wel terug).
In de afspeellijsten, waar ik al deze artiesten heb gestopt, zit de muziek gewoon goed, dus daar is niks mis mee.
De 'zoek-functie- werkt gewoon niet goed, lijkt het.
Gisteren nog iPhone gesync. aan computer, i Cloud en alles lijkt in orde.
Heeft iemand een idee?

p.s. alle updates tm vandaag van Apple etc. zitten erop.
MAC OS Mojave 10.14.3
iTunes 12.9.2.5
Die instellingen kan ik in de iPhone niet vinden maar hij is bijgewerkt.

Reacties

  • p.s. na checken merk ik dat hij een groot deel van de afspeellijsten van mij niet via 'zoeken' kan vinden. De muziek werkt dus gewoon wel prima, geen haperingen. Daarom kom ik er nu, na-een-tijdje, pas achter.
  • help...! 😏
  • Het probleem zit m echt in de Afspeellijsten die ik inmiddels heb gemaakt, de afgelopen jaren.
    Gewoon compleet gedownloade albums weet de zoekfunctie wél te vinden. Maar geen enkel nummer dat ik in mijn Afspeellijsten heb staan weet de zoekfunctie te vinden. Alle muziek is compleet gedownload op de iPhone.
    Wie weet raad? Of hoort dit zo?
  • QuintenQuinten    Moderator
    als je synchroniseert via iTunes, dan kan je kiezen om afspeellijsten te sync'en maar ook nummers afzonderlijk.
  • Dank, Quinten.
    Ik sync. eens per week en dan komen álle nummers + albums, die ik op mijn computer heb binnengehaald via Apple-Music, vanzelf en netjes in mijn telefoon terecht. Of andersom. Dat werkt prima. Ik download ook een deel op mijn telefoon zodat ik overal ook offline de muziek kan luisteren.
    Dus: wat moet ik anders of nog meer doen? Waar zit die instelling?
    (kun je een screenprint ervan meesturen?).
  • Hallo Quinten, Waar zit die instelling?
    (kun je een screenprint ervan meesturen?).
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb je bericht nog eens gelezen. Ik denk dat jouw probleem anders op te lossen is.

    Kan je eens uitloggen via iCloud op de iPhone en opnieuw in loggen. Dit mag je ook doen op de MacBook Pro.
    Zorg dat beide ook de update van deze week hebben gekregen.
  • Dank, Quinten. Ik heb net de iPhone via iCloud uitgelogd. En net weer ingelogd. Maar div. 'wieltjes' staan daar nu een hele tijd te draaien. Dus kan vooreerst evennier verder kijken. Kom op terug.
  • p.s. Ik ben na een uurtje nog steeds het meeste van mijn muziek in iTunes op de iPhone kwijt.... :-(
    De foto's worden allemaal 1 voor 1 ingeladen. Dat duurt lang, maar het loopt. Maar het grootste deel van mijn afspeellijsten is weg of leeg, evenals albums... Snap er niets van..... Mag hopen dat dat nog terug gaat komen....
  • Een hele ochtend i.d. weer geweest om iTunes op iPhone ter herstellen. Was ca. slechts 20% van mijn muziek op de iPhone aanwezig. Ontdekte later dat de instelling voor Apple Music weer apart moet worden ingeschakeld bij Instellingen. Toen zaten er heel veel nummers en afspeellijsten dubbel in. Die allemaal moeten verwijderen. En goed checken of het verkeerde nummer of afspeellijst niet weggaat. Sommige Albums hadden ook een verkeerde artiestennaam gekregen.....
    Uiteindelijk heeft t allemaal niets geholpen. Geen enkel nummer uit mijn afpseellijsten kan met de Zoeken-functie worden gevonden. Alles op artiest-naam wel.
    :-(
  • p.s. Ik doe ditzelfde niet nog eens op de iMac....
  • Raar hoor, werkelijk geen enkel nummer uit een afspeellijst wordt op de iPhone herkent in 'zoeken'...
    Op de Mac is dit geen enkel probleem.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik vind dit erg vreemd.
    Controleer eens in iOS of volgende is ingesteld:
    Instellingen ▸ Siri en zoeken ▸ Scroll naar onder en ga naar Muziek. zorg dat daar alles is ingeschakeld (schakel ook eens uit en in).
  • Dank, Quinten. Goeie tip. In IOS uit- en in-geschakeld, maar helaas hielpt dit niet. Nog steeds worden nummers van downloads en cd's (die ik er zelf op gezet heb) herkend in zoeken, maar niets uit de afspeellijsten. Rare situatie.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik zit dan helaas door mijn tips/ideeën heen. Je kan het zo laten en hopen op een fix van Apple uit. Of je kan Apple Support contacteren, misschien hebben zij een oplossing.
  • Dank, Quinten, ik ga Apple support contacten.
    Vandaag weer allerlei nummers toegevoegd aan afspeellijsten en de zoek-functie herkent geen-één nummer, wel in het bestand van Apple Music zelf, dus het zijn ook geen typefouten die ik maak, of zo.
    Groet, Paul
  • Quinen, Apple Music net gehad. Zoekfunctie voor nummers is afspeellijsten wordt niet ondersteund. Wel zoeken op de iPhone in je eigen nummers, eigen opgezette cd's etc. hele albums, ook via Apple music binnengehaald, maar nummers vinden die in afspeellijsten staan, dus die ik daarin heb gezet op mijn eigen iPhone, dat kan ie niet. Wel in de computer. Beetje raar, maar ze zeiden daar dat het zo werkt. Of niet werkt.

    p.s. Kun JIJ wel nummers in afspeellijsten vinden, als je die hebt, Appel Music? Benieuwd!
Log In of Registreer om te reageren.