Geheugenkaart en iMac

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo
Ik kocht mij voor de eerste keer een Apple, na een veelvoud aan W's.
Heb hem nu een weekje, en het is voor een oude knar wel even wennen op dit toestel. zoals de finder, met Lightroom,
Nu neem ik wel af en toe reeksen foto's, en dan kon ik in 'Win', in een pop up venstertje aangeven dat de foto's van de kaart moesten verwijderd worden.
Hoe doe ik dit in mijn Imac, zodat de geheugenkaarten leeg zijn, denk daarbij dat het ongeveer hetzelfde zal zijn met een USB stick.
Het zal hier wel meer gevraagd zijn, maar een nieuw familielid in de Apple mag wel even een niet al te snuggere vraag stellen denk ik dan. Sorry dus.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als je de foto's importeert met iPhoto of Image Capture (Fotolader?) wordt er na de import gevraagd of de foto's moeten verwijderd worden van de geheugenkaart.
  • Bedankt, maar Ik gebruik enkel Lightroom en photoshop (uit gewoonte)
  • timoshatimosha    Moderator
    Oeps. Het is een Adobe Lightroom/Photoshop probleem. Sorry. Verkeerd begrepen.
  • In "lightroom" kies Bestand > Automatisch importeren > Automatisch importeren inschakelen.
    Na het importeren van de foto verwacht ik dan dat je de vraag krijgt of de foto van de kaart verwijderd moeten worden
  • Je kunt hier ook het in OSX meegeleverde programma "fotolader" voor gebruiken. Hier kun je zelfs instellen wel progamma er moet worden geopend bij gebruik van een camera of geheugenkaart. Een simpel maar effectief programma.
  • Dank jullie allen voor de gewaardeerde hulp.
    Zal die fotolader ook eens uittesten, klinkt als de lader van Win.
  • Met dank, Is hetzelfde van toepassing bij een geheugenstick ?
Log In of Registreer om te reageren.