Kan sommige filmpjes wel afspelen en andere niet.

February 2019 aangepast in Algemeen
Alle filpjes zijn op genomen op ipad of iphone , als ik ze op de Imac zet of die al heel lang op imac staan kan ik sommige wel afspelen en andere niet. Dit ging altijd perfect.
Ik krijg steeds de melding : Foto's kan deze video niet afspelen omdat deze een niet-ondersteunde structuur gebruikt.
Als ik op het filmpje druk voor info zie ik dit fddff993-dccb-43d7-b0a6-f6e43b7340b9.MP4 deze speelt dus niet af.
en deze speelt wel af op de Imac ik zie geen verschil 64dd4e7c-2b87-41c4-8029-293ca68a5fcc.mp4
Het is allebei mp4.
Het filmpje wat ik niet kan afspelen kan ik ook niet door sturen naar iemand anders.
Wie wee een oplossing hoor graag van de experts.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    En heb je er een preview/thumbnail dat zichtbaar is? Kan je eens kijken via Finder hoe groot dit bestand is?
  • Ik krijg steeds de melding : Foto's kan deze video niet afspelen omdat deze een niet-ondersteunde structuur gebruikt.
    Als ik op het filmpje druk voor info zie ik dit fddff993-dccb-43d7-b0a6-f6e43b7340b9.MP4 deze speelt dus niet af.
    en deze speelt wel af op de Imac ik zie geen verschil 64dd4e7c-2b87-41c4-8029-293ca68a5fcc.mp4
    Het is allebei mp4
    .

    Filmpjes die ik met een iDevice (iPod, iPhone en/of iPad) heb gemaakt, haal ik via Fotolader naar de macOS computer.
    Via Finder is het mogelijk direct af te spelen door op het pijltje naar echts te klikken.



    Of het is ook mogelijk om met QuickTime Player af te spelen.
    Die filmpjes krijgen gewoon de extensie .mov.
  • timoshatimosha    Moderator
    En dit:

    fddff993-dccb-43d7-b0a6-f6e43b7340b9.MP4
    64dd4e7c-2b87-41c4-8029-293ca68a5fcc.mp4


    zijn geen videos die met een iOS apparaat (iPhone, iPad of iPod Touch) zijn opgenomen!
  • February 2019 aangepast
    Quinten / Timosha / Rai ik heb het al gevonden het waren allemaal filmpjes die bewerkt waren met my talking pet pro en binnen kwamen via whatsapp.
    Via de ipad en iphone lukte dat afpelen wel maar niet via de imac met Quicktime.
    Dus eigenlijk is het probleem op gelost.
    Zit alleen nog met het probleem al eerder geplaatst over boeken die ik niet zie in itunens en wel staan in boeken ook hier geplaatst. Hoop dat iemand daar nog een oplossing kan vinden.
    Bedankt voor alle hulp.
  • timoshatimosha    Moderator
    OK! Dan kan er hier een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.