printen via airprint enige mogelijkheid?

Het lijkt erop dat ik met een update alleen nog maar via airprint kan printen. Nu is de printer op mijn werk daar niet geschikt voor ( kyocera) hoe krijg ik het voor elkaar om toch te kunnen printen?
gr Dorien

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog aan met welk toestel je wil afdrukken? Een iOS of een macOS apparaat?
  • sorry printen vanaf mijn macbook pro
  • timoshatimosha    Moderator
    Vanaf een Mac kan je met elke netwerkprinter of gedeelde printer werken. AirPrint is bedoeld voor iOS apparaten.

  • maar hij geeft alle printers op mijn macbook nu als airprinters weer. Dus op die manier kan ik niet meer printen.
    Weet niet hoe ik dat teruggezet krijg. De kyocera is nl geen airprinter
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
    Plaats eens een schermafdruk van die printers (Systeemvoorkeuren - > Printers en scanners
  • Ik heb een schermafdruk van de beschikbare printers gemaakt. Je ziet dan staat er neit airprinter achter. Maar als ik er eentje kies dan zet hij meteen airprinter achter zoals je in de volgende 2 afbeeldingen als voorbeeld kunt zien
    gr Dorien
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
    Ik bedoel niet Google Documenten maar de printer instellingen in Systeemvoorkeuren. Zoiets als dit:



    Dit en alleen dit zijn de printers die bij macOS bekend zijn en waar de drivers voor geactiveerd zijn.
  • Bij deze....
  • timoshatimosha    Moderator
    Als er "AirPrint" achter de naam van een printer staat betekent het dat de printer het AirPrint protocol ondersteunt en dat de AirPrint drivers gebruikt worden. Dus, zoals die Canon MB2700 in jouw schermafdruk.

    Dat betekent niet dat het AirPrint protocol moet gebruikt worden. Het kan gebruikt worden maar alleen op iOS apparaten. Die Kyocera ECOSYS M3540dn moet gewoon werken op de Mac als die online is.
Log In of Registreer om te reageren.