Trage wifi verbinding op macbook

Ik heb sinds korte tijd een hele trage wifi verbinding. Op mijn iphone en ipad zit ik aan de 30-60 mb/s, terwijl ik op mijn macbook maar aan maximaal 5 mb/s kom.
Ik heb hem geupdate, en al wat fixes geprobeerd, waaronder een aantal netwerkbestanden te deleten en mijn macbook en router herstarten (maar dit werkte niet). Heb ook een oude discussie hier gevonden maar daar kwam ik ook niet mee uit.
Ik heb ook de wifi verbindingen van thuis gedelete (we hebben er 2) en opnieuw verbonden maar dit helpt ook niet.


Dit zijn op dit moment de prestaties (ik zag in de andere discussie dat dit dus niet goed is).

Kan er iemand me hier mee helpen? Het werkt heel frustrerend zo.

Gr
Jennifer

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
    In die grafiek worden er snelheiden gehaald van 70 tot 100 MB/s. Dat is niet erg snel maar wel meer dan 5 MB/s.

    De kwaliteit van het Wi-Fi signaal en de signaal/ruis verhouding is goed volgens die grafiek.

    PS:
    MB/s = Megabyte per seconde
    mb/s = millibit perseconde (en dat is héél traag).
  • Dus er zou geen probleem moeten zijn? Maar waarom is mijn internet dan wel enorm traag op mijn laptop (en niet op de andere apparaten)?
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
    Wifiprobleemoplossing kan alleen de snelheid/bandbreedte meten tussen de Mac en de draadloze router/access point. Niet de internet snelheid want dat is de snelheid tussen modem en toegangspunt van de provider.

    Misschien heb je op de Mac andere netwerkinstellingen dan op die andere apparaten.
  • Hoe weet ik wat de "juiste" netwerkinstellingen zijn?

    En waarom is dat dan pas kort veranderd? Ik kan me niet herinneren dat ik iets nieuws heb gedaan met mijn laptop, afgezien meenemen op vakantie en updaten.
  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je op vakantie geen ander locatie profiel of DNS servers ingesteld?
  • Ik zou niet eens weten hoe ik dat zou doen dus nee, niet bewust in ieder geval. Heb daar wel op de wifi gezeten, maar daarvoor moest ik alleen het wachtwoord invoeren, niet extra aanpassingen doen.

    Ik heb wel gemerkt dat ik op andere plaatsen, zoals bijv. school/werk/bij de buren wel snel internet heb. Het is dus alleen thuis dat het om een of andere reden niet wil. Kan het zijn dat er daar dan een probleem mee is?
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan zal je de reden van het probleem inderdaad thuis moeten gaan zoeken. Een Wi-Fi router die problemen veroorzaakt? Interferentie op 2.4 GHz? Enz...
Log In of Registreer om te reageren.