Safari zoomt ineens in en wil niet meer kleiner worden

Als ik een website lees, zoomt het beeld ineens heel groot en ik kan het dan met command- niet meer kleiner maken.
Ik sluit dan Safari af en start opnieuw... heel vervelend
Ik hoop dat iemand hier de oorzaak van kent en hoe ik het oplossen kan.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Op mac in Safari kan je op 2 manieren zoomen. met de muis (2x tikken op een blok) of met de trackpad (tikken of zoomen met vingers) (1). Daarnaast is het ook mogelijk om via Systeemvoorkeuren ▸ Toegankelijkheid ▸ Zoomen. via een toetsencombinatie of scrollbeweging in combinatie met toets in te zoomen (2).

    Beide hebben 1 groot verschil.
    (1) Als je zoomt in Safari dan zal je steeds jouw adresbalk bovenaan blijven zien staan met de url.
    (2) Als je zoomt met behulp van de toegankelijkheidsfunctie. Dan zal je inzoomen op het volledige scherm en dan zie je de adresbalk met url verdwijnen tenzij je met de muis naar boven navigeert.
  • Quinten dank voor de uitleg, maar het beeld zoomt spontaan in en doet het ook in Chrome en Firefox.. ik ga proberen of command/hoofdletter/8 werkt als het weer gebeurt.
  • QuintenQuinten    Moderator
    ok, laat maar weten.
  • Er staat niks verkeerd in Toegankelijkheid en bij alle browsers incl. Desktop app for Youtube wordt het scherm enorm vergroot en is niet meer klein te krijgen.. je moet de browser herstarten om weer verder te kunnen
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens voor me een nieuw account aanmaken op jouw computer (niet ingelogd met iCloud). En daar eens enkel surfen. Ik wil enkele zaken zo uit sluiten.
  • Ziehier.. een nieuwe account. bedankt voor het meedenken...
    ik weet niet wat je hieraan kunt zien als het inzoomen niet gebeurt.. het gebeurt namelijk af en toe en heel onverwacht
  • Volgens mij heb ik het gevonden Quinten! en het was heel simpel: Command+0 en hij springt weer op "werkelijke grootte"
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het maken van een nieuw (vers) account. Kan al veel uitsluiten, mocht het niet meer voorkomen, zo is dan bepaalde software of instellingen dat boosdoeners zijn.
    Maar kijk inderdaad Comando 0 helpt altijd.
  • Maar het gebeurt op allerlei accounts op allerlei websites en zojuist gebeurde het weer spontaan maar command+0 werkte daarbij niet; dat wqerkt alleen als je zelf hebt ingezoomd.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens een screenshot plaatsen als dat nog eens gebeurt. https://www.appletips.nl/schermafbeeldingen-bewerken-macos/

    En even ter bevestiging. Leonard1948 en Leonard1949 ben jij toch beide he?
  • February 2019 aangepast
    Ik heb daar ook last van, ik denk dat het een combinatie is of contact dender in de magic mouse.
  • Ja Quinten dat ben ik ook, ik moest een nieuw account aanmaken
  • De spontane vergrotingen blijven zich voordoen, zelfs als ik iets lees in teksteditor.
    En Command+0 werkt dan niet
  • Hierbij een screenshot
  • Ga eens naar systeem voorkeuren, ga dan naar de muisinstellingen en zet 'Smart-zoom' eens uit...
  • WesleyWesley    Beheerder
    Sinds High Sierra geloof ik kun je het zoomniveau per website regelen in Safari, misschien is het dat? Safari ▸ Voorkeuren ▸ Websites ▸ Zoomniveau
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik zou zelfs een voorstellen om een andere computermuis en toetsenbord aan te sluiten. Wie weet is er een knop op het toetsenbord kapot of denkt de muis een eigen leven te lijden.
  • Ik had al lange tijd dit zelfde probleem. En jawel MrE, in de instellingen stond Smart-zoom aan. twee maal op de muis tikken scherm wordt groot. Weer twee maal tikken en het wordt weer klein.
    Appletips maakt van mij weer een blij mens. Dank aan alle die meegewerkt hebben aan deze oplossing.
Log In of Registreer om te reageren.