clean Install voor een macbookPro early 2011

Hallo ik ben in het bezit van een macbookPro early 2011 elet 4 GB geheugen en een 2,3 GHZ intel core I5. De updates van het besturingssysteem zijn steeds geplaatst bovenop het draaiende besturingssysteem en ik begin nu toch wel echt hinder te ondervinden dat de mac ongelofelijk traag aan het worden is. Nu is mijn vraag ik zou graag een CleanInstall doen. Maar zet ik dan best het originele besturingssysteem erop en laat ik de nieuwe besturingssystemen voor wat ze zijn. Of mag ik een clean insta uitvoeren met het hoogst mogelijk compatibele besturingsysteem zonder in te boeten op snelheid?
Indien jullie voorstellen om het originele te gebruiken. weten jullie dan ook wat het origineel was bij een early 2011 MacbookPro
Dank voor de tips en info

Pascal

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Origineel stond er OS X 10.6.6 Snow Leopard op die MacBook Pro. Om die versie te herinstalleren heb je wel de originele installatie DVD nodig.


  • en wat raad je aan? Deze erop zetten of gewoon de High Sierra clean instal?
  • timoshatimosha    Moderator
    Snow Leopard is heel stabiel maar ondertussen wat belegen. High Sierra zou goed moeten werken op die MacBook Pro als er niet te veel rommel van derden in de achtergrond draait.

    Je zou ook kunnen overwegen om een SSD te installeren. Die Mac heeft een 6 Gb/s SATA III interface en dat is dus zeer snel in vergelijking met een mechanische HDD.

    Het werkgeheugen kan je uitbreiden tot 8 of zelfs 16 GB.

  • ik denk niet dat ik er veel rommel op zal draaien. Alles wat in de installatie zit van OS. het office pakket, en teamviewer. Meer zal het niet zijn.
Log In of Registreer om te reageren.