Synchronisatie contacten op Mac en iCloud?

Beste,
In mijn contacten heb ik 'alle in iCloud' 3771 kaarten - waar op 'alle op mijn Mac' er 3601 kaarten zijn, en als ik kijk naar 'alle contacten' er 3930 kaarten zijn. Waarom worden die in de iCloud niet gesynchroniseerd op de Mac, of omgekeerd? Nodig om beide te behouden? Wat is het beste gebruik of de oplossing?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste wat je kan doen is eens in iCloud instellingen (Systeemvoorkeuren) contacten uitschakelen. Om te zien welke contacten het zijn die niet meekomen. Die kan je vervolgens exporteren (Archief ▸ Exporteren).
  • Dank je Quinten, maar ik vrees dat dit niet zal werken, daar er toch meer contacten in de iCloud zitten dan op mijn Mac? Vraag is vooral, hoe komt dit en waarom worden beide niet gesynchroniseerd?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Er kunnen fouten gebeurd zijn bij de synchronisatie. Het beste is dan eens iCloud volledig uitloggen en opnieuw inloggen. Heb je trouwens nog andere internet accounts zoals Gmail, outlook, ... op jouw toestellen?
  • Ik heb een vergelijkbaar probleem als Grapesqueezer en heb ook al een gedeeltelijke oplossing..
    Mijn contacten op iphone syncen niet volledig met Icloud en ik heb ontdekt wat waarschijnlijk het probleem is. Als je de contacten app opent op iphone, zie je daar groepen. Tik die aan en je kunt hier aanvinken welke groepen contacten je wilt weergeven. Bij mij staan er 3: "alle outlook", "outlook globale adreslijst" en "alle icloud". Als ik "outlook" aanvink, zie ik alles. Ik moet deze contacten dus naar icloud zien te krijgen. Ik weet alleen niet hoe en kan dit nergens vinden.. Heeft iemand een idee?

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan in Outlook.com of op mac jouw contacten exporteren naar een contact bestand. Vervolgens via iCloud.com importeren.
  • Export is gelukt. Heb nu een .csv bestand. Als ik dat vervolgens in Icloud wil importeren zegt hij "niet in staat VCard te inporteren" "bevat ongeldige contactgegevens". Ik heb het idee dat het een VCard indeling moet zijn. Enig idee of je een csv bestand kan omzetten naar de VCard indeling?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Waaruit heb je het geëxporteerd, programma/browser/pc/mac? Dan kan ik je een stappenplan geven.
Log In of Registreer om te reageren.