Automatische iOS updates werken niet

January 2019 aangepast in iOS 12
Ik heb op zowel m’n iPhone als iPad in iOS 12 de automatische iOS updates ingeschakeld staan, maar de automatische iOS updates hebben nog nooit gewerkt, helaas..
Moet ik verder nog iets doen om dit te laten werken? Ik wacht nu al een week op de automatische download van 12.1.3

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je voldoende ruimte op jouw toestel staan?
    De iPhone zal dit zelf voorstellen wanneer het beste is voor jou? Op basis van een rustig moment en wanneer het aan het opladen is in de buurt van een verbonden WiFi-netwerk.
  • Meer dan 30GB beschikbaar. Toestel staat elke nacht op de lader en WiFi signaal is maximaal.
    Ik heb gisteren zelfs de update handmatig gedownload en niet geïnstalleerd, maar aangegeven om later te installeren. Nog steeds niet gelukt..
    Maar het is toch de bedoeling van die automatische updates dat de iPhone uit zichzelf de update vindt, aanvraagt, downloadt én installeert?
  • QuintenQuinten    Moderator
    January 2019 aangepast
    Heb je in instellingen meldingen van jouw Apple ID? Credit kaart dit vervallen is? Heb je onder Instellingen ▸ Algmeen ▸ Apparaatbeheer, profielen staan? Is jouw toestel eigendom van het bedrijf waarvoor je werkt?
  • Nee niets van dat. Heb gisteren nog een app gekocht, creditcard is gewoon geldig.
    Toestel is mijn eigendom. Ik heb ook geen apparaatbeheer in de instellingen staan.
    Gek genoeg hebben mijn iPad en de iPhone van mijn vriendin hetzelfde probleem.
    Automatische app updates werken overigens(al dan niet met flinke vertraging soms) zonder problemen en handmatig iOS updaten werkt ook gewoon.
    Maar je zou verwachten dat het updaten van iOS nu volledig automatisch moet gaan. Of kan er gerust een paar weken overheen gaan voordat hij besluit te gaan updaten?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Nee eigenlijk kan daar geen week tussen zitten. Heb je op jouw Netwerk thuis een blokkade gelegd op poort 80 of 443? Zijn er programma's die het tegenhouden. Heb je de WiFi router al eens herstart?
  • Ik heb geen poorten geblockt op m’n AirPort. Zou niet eens weten hoe. Herstarten van de 3 AirPort routers moet helaas wel met enige regelmaat, maar behalve dat kan ik stellen dat de internetverbinding behoorlijk stabiel en snel is. Ook het bereik is door het hele huis uitstekend.

    Ik heb de update overigens al een paar dagen geleden handmatig gedownload op zowel de iPhone als de iPad en met opzet nog niet geïnstalleerd. Gewoon om te kijken of ze dan misschien automatisch gaan installeren ‘s nachts. Niet dus.

    De iPad geeft elke ochtend in ieder geval netjes een melding dat de update niet geïnstalleerd is en ergens in de middag geeft ie aan dat de update klaar is voor installatie en vraagt ie of ik de update nu of later wil installeren. Ik kies dan voor later en voer de toegangscode in. En de volgende ochtend weer het bericht dat de update niet geïnstalleerd is. Hij hangt dan ook de hele nacht netjes aan de lader. Dit gebeurt elke dag.

    De iPhone geeft verder helemaal geen opties over de update. Alleen het rode 1tje staat bij de instellingen sinds ik de update handmatig gedownload heb. Als ik in de instellingen bij software updates kijk, staat er dat iOS 12.1.3 gedownload is. Automatische updates staan aan. Verder gebeurt er niets. Ook de iPhone staat elke dag op de lader(draadloos).

    De iPhone van m’n vriendin draait volgens de info in de instellingen op iOS 12.1.2 en geeft helemaal niets aan. Ook geen rood 1tje bij de instellingen. Bij haar is de update dus niet gedownload. Automatische updates staan aan. Haar iPhone ligt ook elke nacht op de lader(draadloos).
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heel eerlijk gezegd, ken ik verder geen mogelijke opties. Ik laat de discussie open, mocht ik of iemand anders een oplossing weten.
Log In of Registreer om te reageren.