Whatsapp foto's uploaden op de computer (geen mac) andere bestandsnaam dan foto's filmrol Iphone 8

January 2019 aangepast in iOS 12
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben en of ik mijn probleem goed ga uitleggen, maar ik ga een poging wagen.

1x in de zoveel tijd haal ik mijn foto's van mijn telefoon af en sla ze op op mijn computer gewoon via de verkenner en mijn afbeeldingen. Sinds het laatste jaar krijgen alle foto's die ik zelf met mijn telefoon heb gemaakt bijv. de bestandsnaam IMG_7960 en daarbij kan ik bij deze foto's zien wanneer de foto gemaakt is.
Ik laat al mijn whatsapp foto's automatisch in mijn filmrol plaatsen, maar deze whatsapp foto's krijgen bij importeren bijv. de bestandsnaam: ESHW4132. Ook hangt de datum van aanmaak niet aan deze foto's. Hierdoor lukt het mij niet bij het samenstellen van een fotoalbum om de foto's samen te voegen in 1 album op volgorde van datum en is het lastig selecteren welke foto's bij hetzelfde event horen (eigen foto's en foto's van vrienden).
Heeft iemand een idee hoe ik de whatsapp foto's volledig kan laten integreren met mijn filmrol en dat die ook de bestandsnaam img krijgen of in ieder geval dat ze hun aanmaakdatum behouden, zodat ik ze kan selecteren op datum? Ik zou hier ontzettend mee geholpen zijn. Alvast bedankt.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Helaas, WhatsApp maakt zelf een bestandsnaam aan en enkel de bewerkingsdatum wordt behouden (upload datum).
Log In of Registreer om te reageren.