Offline openen gemaakte website met browser

Luitjes, omdat ik graag offline de structuur en de mogelijkheden van een website wil gebruiken voor een archief, kom ik het volgende probleem tegen: als ik de “hoofd” index.html open(op mijn externe schijf) met willekeurig welke browser wordt de website keurig geopend.
Klik ik in de navigatiekolom op het volgende deel, dan krijg ik in finder de daarbij horende index.html te zien. Open ik die dan laat de browser de pagina zien die bij dat deel uit de navigatie hoort. Bij online zit die tussenstap er niet in en word ik netjes doorgelinkt naar het aangetikte deel in de navigatiekolom. Ik zoek dus naar een oplossing om offline dezelfde functionaliteit te hebben als online. Website is gemaakt met Rapidweaver 8 en heb 10.14.2 draaien op een Macbook mid 2012.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je me eens het pad geven waartoe je linkt? Is dit een absoluut of een relatief pad? De software dat je gebruikt, kan handig zijn voor jou, maar maakt ook heel veel slordige code, waardoor er fouten (zoals dit) optreden. Dit was vroeger al gekend bij programma's als Dreamweaver.

    De online versie heeft één duidelijk verschil met dat van jou? Het werkt vanuit een virtuele hoofdmap. Terwijl jouw website offline, ergens in een submap van een submap staat. Het kan aangeraden zijn om lokaal een kleine virtuele server op te zetten zoals MAMPP of XAMPP.
  • ik ga wat prutsen @quinten alvast dank
Log In of Registreer om te reageren.