Inlog gegevens kwijt bij inloggen imac.

January 2019 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Bij een kennis zijn we zijn inlog gegevens kwijt , wie weet hoe we dit kunnen oplossen.
En kan daardoor ook niet in gebruikers en groepen komen, om het weer aan te passen.
Hij heeft deze Imac net een week en een beetje aan het rommelen geweest zonder e.e.a. te noteren.
Wie weet een oplossing.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Als hij nog maar een week bezig was, dan zou ik de computer volledig opnieuw installeren. Er is een mogelijkheid om een wachtwoord te herstellen maar daarvoor moeten enkele zaken kloppen.
    Zo kon je bij het aanmaken van een account aanduiden dat jouw Apple ID wachtwoord ook mocht gebruikt worden om in te loggen.
    Daarnaast als FileVault niet is ingeschakeld dan kan je via een terminal venster het wachtwoord veranderen, maar daardoor zal jouw sleutelhanger (wachtwoorden) niet meer goed functioneren.
  • January 2019 aangepast
    Quinten bedankt.
    Heb alles opnieuw geïnstalleerd dat was inderdaad het makkelijkst stond toch nog niet veel op.
    maar ik dacht dat het wat makkelijker kon., maar nee dus.
    bedankt voor het mee denken, top.
    groetjes Frank.
    PS ze hebben nu alles duidelijk opgeschreven.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is zeer goed. Vaak raad ik aan om dit alles te schrijven in een boekje (telefoonboekje) en in een notitie op de smartphone.
  • January 2019 aangepast
    Ja Quinten ik help vaak mensen met apple producten maar weet ook niet alles maar de meeste problemen zijn vaak de wachtwoorden. Je ziet de gekste combinaties en deze zijn dan vaak niet op geschreven.
    Jij bedankt voor de hulp en de wachtwoorden zijn nu genoteerd.
    Wat mij betreft kan er een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.