Automatische software updates werken niet


Bij Systeemvoorkeuren -> App Store: staat alles aangevinkt. Er zouden dus beveilgingsupdates vanzelf moeten worden gezocht en geïnstalleerd. Dit gebeurt nooit, moet altijd handmatig (app store, zoeken updates: er blijkt al dagen een update).

Reacties

  • January 2019 aangepast
    'Tot voor kort ging dat dan maar zo. Maar nu staat er een software update, bij klikken op update + download en herstart, staat er een seconde “berekenen” maar dan gebeurt er niets. Ik moet naar de apple website gaan en vanaf daar de updates downloaden en installeren.'

    Heb jij iets van een beveiliging software geïnstalleerd op de mac die de updates tegen kunnen houden?
  • Nee, er zit bijna niet op, behalve word en de standaard apple apps.
  • Er wordt ook niks automatisch opgestart, dit kun je controleren door naar 'Systeemvoorkeuren' te gaan en te kiezen voor 'Gebruikers en groepen' en vervolgens op inloggen te klikken.
  • Welke versie van High Sierra staat erop de mac, en welke om welke versie van de Mackbook air gaat het, dit kun je zien onder het  menu en over deze mac te klikken.
  • HS 10.13.6 en macbook air 2015. Er wordt niets automatisch gestart zie ik.
  • Overigens, al ik ga naar programma’s en daar op Mojave klik, dan springt hij naar de Aankopen in de appstore (waar mojave dan niet tussen staat om te installeren...)
  • January 2019 aangepast
    Heb je al een PRAM zap uitgevoerd, dit wil wel eens helpen:
    https://www.appletips.nl/het-pram-en-nvram-van-je-mac-resetten/

    Of anders is het herstellen van macOS misschien een optie:
    https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
  • Gedaan. Alles hetzelfde helaas.
    Bij los proberen te updaten van bijv safari wordt er gezegd “Er is een fout opgetreden. Het updatepakket is verwijderd nadat het van de software-updateserver van Apple is gedownload (306)”
  • Error 306 lijkt meestal te maken te hebben met een probleem met de verbinding naar de app store. Heb je, in het verleden, ooit gebruik gemaakt van een VPN verbinding? Of heb je ooit een script oid gebruikt om te voorkomen dat er een update gedaan werd?
  • January 2019 aangepast
    Dankje weer.
    Beide nee.

    Het lijkt me inderdaad dat er iets fout gaat met de verbinding.
    Sowieso bij proberen van wat dan ook downloaden via de appstore gaat het niet goed.

    Hoef niet eens meer automatisch te gebeuren, als ik maar gewoon via de app store updates en upgrades kan downloaden.

    Trouwens wel ooit eens een update onderbroken, maar dat zal het toch niet zijn?
  • Misschien helpt het om een keer uit en opnieuw in te loggen bij je iCloud.

    Ik heb verder ook geen idee waar je het verder nog kan zoeken.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.