SSD samsung EVO wordt niet herkend

Ha allen,

Ik heb een macbook pro, versie late 2011. Ik wil de harde schijf vervangen voor een Samsung EVO 250gb. Ik heb hiervoor de volgende stappen ondernomen:
Samsung SSD aangesloten via SATA kabel. Via schijfhulpprogramma de inhoud gewist. Gekozen voor opties GUID partitie indeling en MAC OS uitgebreid (journaled). Daarna met carbon copy cloner mijn harde schijf naar de SSD gekloond, incl reboot optie (via carbon copy cloner). Vervolgens SSD schijf geïnstalleerd, en ik krijg enkel een wit scherm bij opstarten. Als ik opstart via cmd+R zie ik in het schijfhulpprogramma de SSD niet staan. Ik kan dus ook niet via daar de reboot aanklikken. Heb ik ergens een stap gemist? Wie helpt mij verder?

Alvast dank!

Reacties

  • ik neem aan dat je High siërra hebt
    bij het gereed maken van de SSD kan je dan beter kiezen voor APFS ipv MAC OS uitgebreid (journaled)

    bij mij is het andersom gegaan , nieuwe SSD na formatteren inbouwen , oude eruit
    deze aan sluiten met bijv USB
    daarna opstarten van deze usb schijf, wanneer siërra geladen is Carbon Copy starten en klonen naar de SSD
    opstart schijf veranderen in systeemvoorkeuren
    klaar

    succes

    ps
    je hebt de laatste versie van CCC toch ? versie 5
  • February 2018 aangepast
    Dank!!
    Ik ben de schijf nu opnieuw aan het formatteren maar dan met APFS. Is het dan nog nodig om via een USB stick Sierra (ipv high siërra) te booten of kan ik dan gewoon vanuit de SSD opstarten?
    Of moet ik mn mbp eerst downgraden naar siërra?

    En ik heb de laatste versie van CCC idd.
  • nee gewoon high siërra
    booten vanaf je oude schijf die je dus via usb aansluit of anders
    nieuwe lege schijf in de macbook
    dan CCC opstarten en weer de oude naar de nieuwe schijf klonen

    als t klaar is , dan opstartschijf veranderen naar degene in de macbook
    andere schijf loskoppelen
    en dan zou t goed moeten zijn
  • Ik vraag me af of office op die manier ook één op één over gezet wordt. Of heb je daarna de code s alsnog nodig. Die ben ik namelijk kwijt.
Log In of Registreer om te reageren.