Is de app Mailbutler veilig?

January 2019 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Ik gebruik Mailbutler al jaren. Eerst als een programma van derden en nu via de app uit de Appstore voor Mac. Sinds enige weken krijg ik, als ik de instellingen van de app wil controleren, van KPN Veilig een waarschuwing met het dringend advies de site niet te bezoeken. Ik heb de ontwikkelaar van de app geïnformeerd en krijg nu het antwoord dat men alles gecontroleerd heeft en er geen probleem bij hen gevonden is. Ik ben ook de enige gebruiker die dit probleem meldt, dus de oorzaak zal wel bij mij liggen.

Zijn er topic lezers die de app ook gebruiken en een virusscanner gebruiken, en voor mij willen controleren of zij wel of niet gewaarschuwd worden?

Update: Even een terugkoppeling: ik heb KPN Veilig verwijderd (was toch al niet erg blij mee) en AVG Free geïnstalleerd. Ik zoek nu nog een programma om een “geplande scan” uit te voeren.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Ik kan er ook niets over terugvinden, en vermits ie ook te downloaden is via de Mac App Store zou je denken dat ie goed is. Waarom ie als onveilige wordt gekenmerkt is mij dan ook een raadsel. (Hier geen virusscanner).
  • Ik ben er nog niet in geslaagd een programma o.i.d.te vinden waarmee ik AVG gepland kan laten scannen. Wie kan mij hiervoor een tip geven?
  • Sorry, ik had niet gezien dat er real-time gescand wordt. Case closed

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.