Op mijn MacBook Foto’s staan plotseling gele driehoekjes.

Na de update van Mac OS Mojave heb ik een raar problem. Op Foto’s staan plotseling op de tumbs van foto’s gele driehoekjes. Wil ik de foto (opnieuw) bewerken, dan kan hij het origineel niet meer vinden. Dan moet ik weer een koppeling maken met de foto in de aparte map in Finder waar mijn originele foto’s staan. En dat bij een paar duizend foto’s. Ik heb een eerdere versie van het bibliotheekbestand van Foto’s opgehaald uit TimeMachine. En ook de bijbehorende originele map met alle foto’s. Maar krijg wel een oudere versie. Echter ook met gele driehoekjes. Hoe kan ik alles herstellen?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Dan zijn de foto's op de originele locatie gewist, dit gebeurt vaak als je ervoor kiest om de foto's te bewaren in Finder en niet kopieert naar de fotobibliotheek. Helaas kun je dit alleen oplossen door één voor één de koppeling weer goed te zetten zoals je dit aangeeft. Het beste is 'opnieuw te beginnen' en de foto's te kopiëren naar Foto's in plaats van dit lokaal te regelen in Finder.

    Dit dus niet: https://www.appletips.nl/fotos-voor-os-x-fotos-bewaren-in-finder-en-opslaglocatie-bekijken/
    Dit dus wel: Foto’s voor Mac ▸ Menubalk ▸ Foto’s ▸ Voorkeuren ▸ Algemeen, schakel hier de optie 'Kopieer onderdelen naar Foto’s-bibliotheek' in.
Log In of Registreer om te reageren.