Problemen met installeren macos High Sierra

Ik probeer al 3 dagen mijn Imac (mid 2010) weer aan het draaien te krijgen. De mac liep tot voor kort op El Capitan maar was niet meer vooruit te branden. Ik heb al mijn docs en gegevens veilg gesteld, vervolgens een bootable usb met El Capitan gemaakt.
Schijf gewist en vervolgens met de usb getracht een clean install te doen maar kreeg melding dat deze niet geinstalleerd kon worden.
Vervolgens internet recovery geprobeerd zelfde verhaal. Nogmaal recovery maar nu option-command-R. Dat lijkt in eerste instantie goed te gaan, maar na een aantal uur eens in het logfile gekenen en daaruit maak ik op dat er nogal wat foutmeldingen zijn en de voortgang gestopt is. De meeste foutmeldingen in het log gaan over dat het doelvolume geen journaled uitgebreid indeling heeft, doch check via schijfhulpprogramma is alles okay.
Zelfs nog een herinstallatie met de originele installatie dvd (snow leopard) geprobeerd maar vanuit daar kom ik ook niets verder.
Wie weet raad....??

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste dat ik je kan aanraden is de schijf nogmaals volledig te wissen. En Internet recovery via de vaste kabel uit te voeren en niet WiFi. Verder zou internet recovery max 45' duren.
  • @Quinten, heb de schijf nogmaals gewist en Internet recovery uitgevoerd. Duurde toch nog weer een aantal uren om te downloaden, maar High Sierra draait in ieder geval weer. 😅 Thanks.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super om te horen! Mag bij deze de discussie gesloten worden?

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.